Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som testat RECON på snö?

• Nån som testat RECON på snö?

Publicerad av anonym-anvandare på 17 januari, 2004 vid 14:11

Hóla,

Funderar på att byta till Cabrinha inför vinterns snökiting för att slippa allt strul med femtelina och samtidigt ha en kite som är riktigt kul på vatten. Jag har sett RECON in action på vatten och det verkar funka rätt bra. Frågan är om det funkar på snö?

Mvh

Bjarne

mav svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • mav

Medlem
    17 januari, 2004 vid 14:59

vad jag sett så funkar Recon lika bra på vatten som på snö… det är alltså oberoende på land. såg hur en recon omstartades på land, hur lätt som helst.

mvh

Erik

• casper

Medlem
    17 januari, 2004 vid 15:21

Inga problem på snö!
    Har en 17 att sälja grin.gif
    Kolla på Säljes.
    Patric

• rambo_johnson

Medlem
    17 januari, 2004 vid 15:44

RECON regerar helt enkelt

• dmp

Medlem
    17 januari, 2004 vid 20:02

öhh.. rambo skrev du inte att det sög häst balle o bara löser ut för några dar sen?

• pepa

Medlem
    17 januari, 2004 vid 23:35

Det ar inte samma Rambo, och dessutom handlar detta om en annan del av Recon. Recons release-system kunde ibland losa ut sig pa de tidiga versionerna om man inte kollat att kardborren satt fast ordentligt innan man stack ut pa vattnet, detta ar dock fixat nu.
    Vad vi pratar om har ar Recons relaunch-system som ar en helt annan grej. Det enda som detta systemet behover for att funka ar lite motstand fran dig, tex om du ligger i vattnet eller star pa snon eller sa. jag tappar draken minst 4-5 ganger i timmen har nere och Recon relaunch funkar skitbra for mig. Det enda man behover kolla ar att det inte ligger sand och skit i systemet innan man sticker ut. Najsa grejer!

• mav

Medlem
    19 januari, 2004 vid 21:37

efter 8.30 i denna för övrigt grymma snowkitefilm ser du hur det funkar.

http://www.snowkiting.dk/redirectvid.php?id=15&url=http://snowkiting.sommernet.dk/lautaret.wmv

good winds.

erik

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications