Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nån som vet nåt om dessa segel??

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 21:36

Ja nu kvicknade jag till, du ringer ju och väcker mig på nätterna så jag måste ju sova ikapp det jag missade i helgen såhär efter jobbet grin.gif

Prylar är ju allt!

Det är därför jag måste ha så stor bil smile.gif

Fenorna är lika viktiga som seglet, du märkte ju själv hur stor skillnaden blev på din nya JP när jag tvingade dig att byta den där sjögräsfenan i somras, och då var det inte fråga om att vi seglade speciellt fort eller så. Tänk om vi nästan dublar den farten, hur skulle brädan bete sig då?

//
    Johan

• surfan

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 21:39

Har ej seglat simmers 04 or men ja tror ja vet hur man riggar ett camber segel har i stort sätt bara haft
    camber segl sen ja börgade segla ( 36.6 knop) cool.gif

• surfan

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 21:44

jester har seglat av 2 simmer master i sommar o de tycker ja inte e bra effter do köpte han en x9 np ock den håller
    fint

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 21:47

Tyvärr så måste vi ha gräsfena nu.
    Om du sett så djävla mycket gräs det var i helgen hade du dött. Det var inte en tiondel när ni var nere och gnällde över gräset.
    Tyvärr så måste det bli lite kallare i havet. Det är rekordvarmt i havet 16 grader i helgen.
    Då försvinner skiten.
    Det var otäckt att segla fort i helgen för gräset satte tvärstopp på en ibland.
    Robban kunde inte heller köra fortare i helgen än 33 knop.
    Då någon okänd kvinnovarelse sugit musten ur honom hela natten så han var inte att känna igen blush.gif
    Kenta

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 21:51

Det jävla gräset sabbar ju hela stället.
    Men om vi skaffar massor med fiskenät med lite grövre garn och små maskor i och lägger ut dom i halvvindsriktning mot vinden så borde vi få till ett par ganska bra ”chop breakers”.

Tror att hon sög ur Robban både det ena och det andra…

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 22:00

Funderar på Rondup om man häller det i havet vid Mörbylånga
    Lustigt att vi har lyckats ta död på allt i havet, fiskar m.m. Men gräshelvetet har vi inte lyckats med.
    Normalt skall det bara vara gräs i aug och sept sen skall det vara över. Men då skall man inte segla i sommardräkt
    och barfota i okt.
    Kenta

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 22:16

Agent Orange var ju effektivt under vietnamkriget, det har visst fortfarande effekt efter vad jag hört…

• jester

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 07:09

Jag fick också möjlighet att testa Simmer-seglen, och dom var ju ganska bra, men inte alls i klass med mina NP segel. Som Surfan skriver finns inget bottendrag i dom alls, och tryckpunkten ligger vansinnigt långt fram. Var tvungen att flytta fram hängseletamparna extremt långt jämfört med RS4. Antagligen funkar nog dessa segel bättre om man inte är så tung, det är min teori iaf.

Jag körde ju en Simmer SC10 mast i min RS4, och det visade sig vara en dålig idé. Smällde av en mast ganska snabbt ute på vattnet (gjorde 5 knop då det hände). Fick en ny via reklamation. Den gick av på exakt samma ställe när jag testriggade på gräsmattan… Uppgraderade till en X9 Wave 430, och seglet känns bättre, samt roterar mycket lättare. Slutsatsen är att man nog måste köra rekommenderad mast till race-segel…
    Att Surfans 6.7 gick sönder i helgen har nog som förklaring att det seglet är så vansinnigt mångsidigt, så han har faktiskt kört det seglet varje gång vi varit ute i år nästan. Funkar fint i vindar från 8 m/s upp till 17-18 m/s som i lördags. Så det har ju fått jobba riktigt mycket…

Tilläggas bör att Simmers 8.3 funkade riktigt fint. Dom mindre sotrlekarna tyckte jag inte fullt lika mycket om.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 08:09

Jag har fullt förtroende för er goa gubbar från götet.
    Funderar på en sak. Såg att en Erik Larsson reggat in på gps
    Är det en tävlingsseglare från förr. Har för mig att jag träffat på både Erik och Daniel B när vi arr bansegling.
    Vet du om det stämmer.
    Jag har alltid seglar NP och efter vad jag nu hört blir det så även i fortsättningen.
    Mina unga vältränade kropp är liksom inställd på NP
    Kenneth

• swe131

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 08:10

Aerotech VMG 06 speed segel ser ju lite retro ut. Kanske vore något att testa.
    Själv kommer jag att sattsa på North. Tror att Dunken har trimmat in dem riktigt bra till nästa år.
    Leverans i Januari, så då är det väl bara på med skridskor så att man kan testa hur seglet jobbar i 50 knop vilket inte borde vara några problem på is.
    Med skridskosegel seglar man lätt 50 knop på en slör.

• swe131

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 08:17

En bild på min speed skrilla

• swe131

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 08:21

Från en dag då vir var nere i Falsterbo och speeeedade. Hade flera noteringar på över 90 km/h.
    Isen var perfekt, inte helt blank utan lite knotter så att man hade bra bett i skrillorna. Det var även flera ute med surfsegel men med en soppslev under förlängaren. Funkade också helt ok, men deras skridskor började vobbla over 50 km/h. För kort åkyta.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 13:59

S-344, Erik Larsson……..stämmer bra Kenneth!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 15:17

erik larsson är bara kungen, han drog av sådana kasfall i smitthen att hans gamla north från 98 gick nästan av… 34.7 knop fick han till innan det small. om erik larsson är kungen är fredrik lööf prinsen…
    /ghetto

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 15:18

eller förresten så nytt är inte hans segel, 96 tror jag det är.
    /ghetto

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nån som vet nåt om dessa segel??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.