Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nån som vet nåt om dessa segel??

• culing

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 18:13

Simmer seglena ska nog inte hindra någon att åka snabbare än vad vi hittills har gjort.
    Ska man gemföra NP & Simmer på våran nivå?
    Jag tror inte att 40 knop är något omöjligt med min 6,2:a (vid rätta förhållande).
    Tomas tillsammans med Mussilmani bröderna sägs ha lyckats bra med de nya seglena.
    Själv är jag nöjd med mina Simmer från -04 som är ganska snarlika de nya men med smalare maststrumpa.
    NP är nog absolut det värsta man kan hitta men det kostar lite mer, tex tillhörande mast NP (X9) 7000:- Simmer (SC-10) 3700:-.
    Nu tycker jag vi diskuterar det största hindret mot höga farter, vattenförhållandena.
    Vi måsta hitta några speedställen.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 18:31

Väntade faktiskt på ditt svar.
    Då jag vet att du har dessa segel.
    Vadå vår nivå. Skulle vilja se Bringan och Finian segla i
    36 knop på puckelpist och med sjögräs grin.gif
    Du fattar väl att vår nästa resa går till Holland
    Kenneth

• imported_macts

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 18:53

Angående Holland, jag har en jobbarkompis därifrån som har börjat surfa (Sandro som har varit med mig på Haga). Vi har pratat om att dra dit till våren. Verkar finnas många bra ställen där. Vore kul om vi blev fler!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 19:56

Strand Horst
    Det är där allt händer med speed
    Kenneth

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 19:57

Men du och jag skulle kanske göra comeback på Sotavento Fuerte.
    Tror du dom glömt oss än
    Kenneth

• imported_macts

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 20:19

Kanske om man anlägger mustash så att dom inte känner igen en vid passkontrollen så kan det gå bra…ska förresten finnas fler bra ställen än StrandHorst i Holland.

• culing

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 20:21

Tror inte någon av oss kan gemföra oss med Bringan & Finian oavsett puckelpist och sjögräs eller om det är snorplatt.
    Dessa grabbar gör inget annat än att seglar och har absolut det bästa material som går att hitta, inga produktionsgrejer här inte!
    Bringan körde ju nästan 40 knop i Maui speed challange, öppet vatten på Kanaha, verkar vara betydligt mera puckelpist än Haga.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 20:42

Fan vad du är seriös då.
    Idag ringde Rikardsson frågade lite om Gpser.
    Verkar som han också skall börja speeda.
    Kenneth

• jester

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 21:51

Svar till:

Simmer seglena ska nog inte hindra någon att åka snabbare än vad vi hittills har gjort.
    Ska man gemföra NP & Simmer på våran nivå?
    Jag tror inte att 40 knop är något omöjligt med min 6,2:a (vid rätta förhållande).
    Tomas tillsammans med Mussilmani bröderna sägs ha lyckats bra med de nya seglena.
    Själv är jag nöjd med mina Simmer från -04 som är ganska snarlika de nya men med smalare maststrumpa.
    NP är nog absolut det värsta man kan hitta men det kostar lite mer, tex tillhörande mast NP (X9) 7000:- Simmer (SC-10) 3700:-.
    Nu tycker jag vi diskuterar det största hindret mot höga farter, vattenförhållandena.
    Vi måsta hitta några speedställen.

[/ QUOTE ]

Man åker nog snabbast med dom segel man trivs bäst med. Bara man kör med ett formstabilt segel. Fullcambrat mao…

Och Culin: Det kostar att ligga på topp!

(kunde inte motstå det lilla skämtet, var ju öppet mål… wink.gif)

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nån som vet nåt om dessa segel??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.