Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nån som vill ha en Billig pump??
-
Du får lära dig the hardway första gången!
Om du har en sådan pump är det stor risk att du knäcker den första, det gjorde jag när jag hade min första för typ 20 år sedan.
Sen har jag inte knäckt en enda.
Numera har dom flesta metallrör istället så även Naish. Så då är det inte lika viktigt då kan man vara lite klumpig.
Det enda du behöver tänka på är att aldrig dra upp pumpen i maxläge och aldrig skjuta ner den så långt det går så håller dom hur länge som helst. -
Jag fattar fortfarande inte hur man gör… Kan man få en 3D studio max ritning på det hela?
-
Svar till:
Det enda du behöver tänka på är att aldrig dra upp pumpen i maxläge och aldrig skjuta ner den så långt det går så håller dom hur länge som helst.
[/ QUOTE ]
Det hade varit hur enkelt som helst att tillverka pumparna så att de inte går och få ut dem i sina maxlägen -jag vidhåller att alla pumpar ä skit
-
Ett knep som hjälpt mig att lära mig pumpa rätt är:
nere på fotplattorna på pumpen kan man sätta fast två pinnar som går rakt upp. ser man pumpen som en kl som ju vi kitare e duktiga på så ska den ena sitta kl 12 å den andra kl 3. står dessa pinnar nu rakt upp så ska avståndet mellan handtaget och pinnar vara lika stort då handtaget är längst ner och då det är högst upp. så har man fixat alla som pumpar snett och bryter av handtag mm. självklart utföres all pumpning med båda fötterna på plattorna och båda händerna på handtagen!
för att sen klara av nästa problem som är att folk är för ivriga och drar handtaget för högt upp eller skjuter det i bott så sätter man en tuta som handtaget slår emot på vägen ner.man fäster även ett snöre i handtaget så det tutar även när man når det övre kritiska läget. då stannar man i tid och sparar många kronor!
Efter att ha tränat på detta vis varje kväll i 2 månaders tid så har man fått in den rätta känslan och kan sedan stolt visa sin pumpteknik för de avundsjuka medkitarna på stranden.
-
Eller så kan man ge fan i att gnälla och göra en bättre pump själv!
-
nu tycker jag du är lite negativ patrik. jag vill ju bara bli en lika bra uppfinnare som walle ju!
-
sssshhhh!! säg inte det så högt! jag har ju fan betalt en ansenlig summa för att få använda den bilden å bli hjälte på forumet!
-
Behöver jag säga mer – LiftAss pump är helt grym.
LiftAss introducerade ju sin nya pump för nåt år sedan och den fungerar bättre än förväntat.
Melker har visst ett par på lager vill jag minnas. Annars så erhålls en LiftAss pump vid köp av en LiftAss T-shirt.
För manual i pdf format behövs det ca 230Mb HD utrymme.
Bara säg till.
/H
Logga in för att svara.