Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När budgeten är mikromal…?

• När budgeten är mikromal…?

Publicerad av memento på 22 september, 2005 vid 13:57

Hejsan,

Jag och min bror har seglat sporadiskt sedan början av 80-talet, började på gamla lastpråman som Saint Tropez och HiFly. Köpte sedan en BIC 210 som vi fortfarande (skratta inte) har kvar… Köpte nyligen ett begagnat Neil Pryde segel till den för att komma ifrån det gamla triangelseglet som inte ens hade genomgående lattor. Vi kommer i framtiden också bara segla hyfsat sporadiskt, men det vore ju kul med en lite ”roligare” bräda. Antar att det är en freeride bräda med hyfsad volym och ganska bred man ska ha, jag väger 90 Kg och brorsan är väl ingen lättviktare han heller.

Problemet är väl att vi inte direkt har så mycket pengar att lägga ut, vad ska man försöka sikta in sig på på begagnatmarknaden? Man vill ju ha en bräda som inte behöver alltför mycket vind för att man ska kunna ge sig ut, och det behöver inte vara nåt för våg/trick surfning.

memento svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • oscar

Medlem
    22 september, 2005 vid 14:16
  • militaren

Medlem
    22 september, 2005 vid 14:55

memento: brukar ni åka i himmerfjädern vid rangsta brygga?

• memento

Medlem
    22 september, 2005 vid 14:59

Svar till:

memento: brukar ni åka i himmerfjädern vid rangsta brygga?

[/ QUOTE ]

Japp, vi utgår ungefär därifrån… har du sett ett tokfult pepsisegel så är det vi. grin.gif

• memento

Medlem
    22 september, 2005 vid 15:06

Svar till:

Kolla på RRD 360 på köp o sälj

http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=5584&sort=1&cat=12&page=1

[/ QUOTE ]

Njae, det är väl det som är problemet…. tittade på en sån där mistral nybörjarbräda på skidsport i Bromma, ser ju väldigt trevlig ut men priset är ju inte vad man är ute efter crazy.gif

• militaren

Medlem
    22 september, 2005 vid 15:09

hehe..då surfa jag med er för någon månad sedan. vi kanske ses snart igen. är man välkommen till grillfesten på stranden? smirk.gif

• memento

Medlem
    22 september, 2005 vid 15:12

Aha, du utgick från rangsta och körde en repa ut till farleden och tillbaks? Dyk in till mini-stranden på udden mittemot rangsta när du ser oss så ska det nog bli grillparty. smile.gif

• militaren

Medlem
    22 september, 2005 vid 15:18

jo, drog några repor fram och tillbaka. ska man ta med sig korv med bröd och något att dricka? grin.gif

• memento

Medlem
    22 september, 2005 vid 15:54

Lite korv & bärs är ju aldrig fel. Nu ska jag dock bli pappa inom några dagar, så det lär inte bli något mer surfa för mig på denna sida nyår. Måste förresten köpa en ny våtdräkt… börjar ju bli småkallt i vattnet. wink.gif

• militaren

Medlem
    22 september, 2005 vid 16:42

Grattis!!!

• memento

Medlem
    26 september, 2005 vid 10:37

Tackar tackar, spännande värre. Men vad tror ni man ska kolla efter? Vad får man för nåt gott för 1500-2000 i dessa dagar.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När budgeten är mikromal…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.