Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing När kommer -04’orna

• När kommer -04’orna

Publicerad av anonym-anvandare på 13 augusti, 2003 vid 09:14

Nån som vet när nästa års modeller kommer. Jag antar att många 03’or dyker upp på beg marknaden då de nya modellerna kommer. Jag tänker först och främst på Cabrinhas prylar.

En annan fråga. Har precis gått och lärt mig grunderna och fick en nytändning efter ca 15-20 års vindsurfande. Jag vill ha en kite nu! Vad rekommenderar ni (är 195cm, 85kilo).
    Har bara testat Cabrinha CO2 och fått för mig att det är en sån man skall ha. Vidga mina vyer! Brädan tänker jag mig en twintip som klarar min tyngd från 6-7 m/s och uppåt. Vill ha en bräda som man inte tröttnar på efter ett år. Funderar på en Cabrinha (igen) Vari pro 158, vad tror ni om det?

Tacksam för förslag och ev köperbjudanden!

yeeah svarade 22 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • kitelife

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 09:44

Inte cabrina… men SS -04 kommer i september…

Och ja till våren blir det mycket bra priser på -03:orna : )

• cortex

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 10:18

Annars funkar ju Naish Aero II 16 eller Flysurfer Titan 12,5 (eller 15,5) utmärkt.
    Jag har nu en Aero II 16 kvar på lager (troligtvis den sista i Sverige, alla lager är tomma så vitt jag vet). Titanerna får jag hem på en vecka eller två, Aero II 16 är slut för i år.

Bägge dessa drakar är suveräna, välj Aero II om du vill köra inflato och Titan om du vill köra foil.
    Tror inte att det finns någon som kör dessa kites som är missnöjd… (rätta mig gärna om jag har fel smile.gif)

Titta på http://www.kajtech.nu för mer information, slå mig gärna en signal så kan vi diskutera pris o annat om du är intresserad. Du hittar mitt nummer under ”Contact”.

/Kaj

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 10:27

stop dis fuckin reklam

• kitefredrik

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 11:06

Hörde att North rhino4 kommer till Sverige i september, är väl inte helt fel det heller. Hoppas bara dom sänker priserna lite.
    Kitesurferen.dk http://www.kitesurferen.dk/view.php?type=1&id=458

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 14:44

Ett tips köp begagnat typ naish, co2, eller liknande inte så noga när du är newbie på 16kvm, sedan satsar du på en kite med högt AR lite mer avancerad och då rekommenderar jag en ny… jag kör med en beg naish arx men köpte en ny Cabrina Blacktip rena drömmen.. snabb i vändningar lätt att segla med i byig vind m.m. Samma med bräda börja med en större 150 begagnad för lätt vind TT, sedan vill du ha en värsting typ 130cm och mindre…

Så spara pengar till en ny…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 00:15

Takoon 2004 kommer att visas upp på MEga KiteShowdown. dom lär enligt rykte vara sjyykt grymma!

• pepa

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 04:56

Cabrinhas nya grömma brädor kommer lagom till Wave Classic i Varberg (1:a helgen i september) och drakarna nån gång i oktober. Men vi har ett par hemma redan nu som vi kör runt och domininerar på… kom ner till Rågelund idag så kan du klämma lite. Hårdrock.

• kitesweden

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 09:04

Ocean Rodeo har en liten anorlunda stuk på det här med årsmodeller, dom kör ”Toyota stuket”. Andringar på Bronco kiten sker löpande under året, så man får alltid den senaste modellen.
    Windtech brukar släppa nya kites i samband med Båtmässan i Paris.
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 13:08

kolla priserna i tyskland!!! där släpps alla -04 i September och deras priser ligger cirka 3000 kr lägre!!!!! skärp er dealers i sverige! bättre priser än så här är ju inte så svårt……

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 13:20
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2003 vid 19:32

http://www.surfsurf.dk i Holbæk, närmare och billigare än Varberg.

/Mikael

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2003 vid 20:49

Vill någon förklara för mig varför en Kite som kallas tex. 03 och släpps 1sept. 02, och sen släpper man 04 31Aug, skulle vara modernare än en kite som släpps 31dec 02 och nästa årsmodell släpps 1 jan. 03, båda har 365 dagar på sig, så utvecklings tiden är den samma bara att man har valt att lägga produktions åren olika! precis som man kan välja att göra tex. med ett bokförings år. Men jag kanske bara är korkad!//Mvh Bengt N

• yeeah

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 07:31

grin.gif

de e väl samma sak som med bilar!!

fast lite
    märkligt e du ju…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications