Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nära till surfet, köp på Torö
-
Nära till surfet, köp på Torö
Publicerad av getwet på 20 oktober, 2003 vid 08:44För den kräsne som tycker det är långt till surf finns nu möjligheten att komma lite närmare…….
Billigt och bra boende
. 55kvm för 2650 000kr eller bud. Nybyggnation påbörjas 2003 09. Ett surfkollektiv kanske……..10 surfare a 265 000, klappat och klart
imported_macts svarade 21 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Så här kan man bo på Torö om man betalar 48181kr kvm i boyta.
-
Vi får väl skrapa ihop lite Framfab och Ericsson, avyttra med förlustavdrag och casha…..
-
Eller så kanske man skall köpa en gammal byggbarack istället, bygga om till bastu, sätta på hjul och dra med sig till parkeringsplatsen vid Torö?
Det vore väl inte så dumt?
Kan tänka mig att det bygget går lös på 485,50 kr/kvm eller så?
-
Strålande……….du menar en sådan här kan jag tänka mig, fullt inredd mobil bastu
Borde finnas möjligheter att utveckla den modellen även som vedeldat badkar, så Mac kan trivas också! Han är ju badproffs! -
tjusigt, vilken drömkåk!
men ställer du den på Torö så har du kommunen på halsen innan bastun kommit upp i normal rumstemperatur…kanske den flytande varianten på bastubåt är lite otymplig i vågorna därute…
/m -
Exakt!
Det var nått i den stilen jag hade i tankarna.
Att få kommunen på halsen i tror jag inte är några som helst problem, det är väl bara att kroka på och dra vidare i värsta fall. Så länge man har en förare som inte gillar kombinationen bastu/bärs. För Macs räkning kanske vi kan hitta ett släpvagnschassi som vi kan skicka på ett vedeldat badkar, som vi sen kan koppla på efter bastuvagnen.
Schysst ekipage, får uppgradera bilparken med en traktor kanske, sen är man hemma.
-
Det är bara att kroka på Get Wet´s van, han har drag.
Skaffar vi en gammal lumpar kokvagn så kan GetWets´s fru laga mat åt oss när vi surfar.
Det blir många vagnar på rad.
Tror det här kan bli hur bra som helst. -
kom ihåg att klorera vattnet i badkaret ordentligt om ni ska släppa i tungsurfare i det.
-
Jo, det är nog sant.
Med tanke på att vi drog upp båtekipaget på tre ton i helgen med vanen, så borde inte en bastuvagn och ett fulltankat vedeldat kar vara några problem. Möjligen kan det innebära lite problem med några fulltankade tungsurfare?
-
Har bara 75000 i förlustavdrag, men man kanske kunde få ett par miljoner av Bengt Braun han blir väl utbytt snart ändå
-
Har talat med frun och hon är med……..ett villkor bara, vi får inte äta inomhus med våtskor och dräkt….nakenhet gäller alltså!
Borde kunna bli hur bra som helst det här, mobil bastu, sovvagn (utrangerad från SJ)kokvagn eller restaurangvagn, poolvagn åt Mac, surfvagn och till sist kanske en hangaround vagn……..Livet är en fest! -
Låter kanon, räkna med mig. Speciellt nu när vi snackar naket, det gillar jag….
Logga in för att svara.