Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Näset (Konstant CAVOK)
-
kan funka. vet inte hur brisen blir där riktigt bara då det ju blåser frånlands, borde inte brisen motverka vinden?
kanske tar den vägen på vägen ner å kollar lite. synd surgubbarna håller till där bara å gnäller.
-
klagshamn funkar bra vid sydöst vet ej hur det blåser ida. . kan verkligen inte rekomendera att köra där för en nybörjare. bättre att ta sig ner till näset. .
-
håller med.djupt å tappar du kiten å inte får upp den driver du till piren. där vill du inte få in kiten tro mig!! består till 90% av sylvassa flintastenar.
häng på till parkvägen istället. mjuk fin sand istället.0708-227750 för lägesrapport.
-
kom precis hem från klagshamn..det va bajs där..hinner inte dra till näset, ska tillbaka till lumpenhelvetet i eftermiddag.
-
yeah yeah klagiklag.
soft session idag gubbs, vilken dag är nu siktet inställt på?
-
Som blivande Vellingebo glider jag in på Näset tråden…
Under sommaren när alla badstränder runt näset är fulla med turister, var kitear ni då? Är det endast Tippen som körs på?
Var vid Parkvägen i eftermiddags. Mot bättre vetande riggade jag upp och försökte… Nä, det funkar ju inte utan vind

Nåväl, det var iallafall årsförsta. -
vi kunde köra en ”leksession” mellan 15 – 17,30… sjuuukt soft faktiskt.. testa lite nya trix o sånt MEN sjukt jobbigt att gå tillbaka
Tråkigt väder förresten!
-
tjena. glömde presentera mig men de va jag som kom förbi klagshamn en sväng där påväg neråt. de va lika bra du inte följde med, blåste sämre på näset.
fick däremot en go stund i klagshamn vid 16-17:30 typ. ni skulle vart där näsetboys! å alla andra också! hade mellanåt helt ok tryck i 13. va inte så dåligt att jag behövde sina den förrän precis i slutet så ni hade haft full rocknroll med typ 16! brisen är tillbaks!!! woohoo!
-
Enligt DMI blåste det 12m/s igår klockan 16 när vi var ute!
Som om….
-
Det var fan gött att köra litta igår
Ser fram emot en bra helg -
Lett att jag är!
Jag kan sticka så jag är hemma innan 16 imorgon!Idag är det lite svårare.. men det är ju ljust länge…
Diskussionen ‘Näset (Konstant CAVOK)’ är stängd för nya svar.