Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Näset locals/hobbymeteorologer
-
Näset locals/hobbymeteorologer
Publicerad av svan på 16 juni, 2004 vid 08:08Hur är det med eventuell sjöbris runt näset, blir det någon? Tänker närmast på helgen som kommer, det ser inte superpositivt ut vindmässigt men med lite sjöbris så kan det ju ordna sig.
Några krattor från 08 är på nedåtvandring, orkar inte med de värdelösa förhållandena runt Stockholm längre.
s
svan svarade 21 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
blåser alltid på näset om det ÄR sol sol sol, om inte annat så i Klagshamn sjuk bris där upp till 12sekund på lätt SO grundvind o soligt klart väder.
-
Perfekt, då tar jag er på orden och rullar ner.
Då ses vi på vattnet, om inte annat så är det shotsbricka på fredag på det där stället som visar fotboll i Falsterbo. Nån som vet namnet?
-
SMHI, Foreca, Windguru säger annat. Antar att DMI är den lokala kungen av prognosmakare.
Kan du fixa bort regnet också, tack.
-
Dmi rockar ju, har precis skickat gnällbrev till SMHI men dom påstår att det vist blåste 14 när det va 6…
-
Svar till:
Perfekt, då tar jag er på orden och rullar ner.
Då ses vi på vattnet, om inte annat så är det shotsbricka på fredag på det där stället som visar fotboll i Falsterbo. Nån som vet namnet?
[/ QUOTE ]
Kaptensgården? Visar de fotboll? jaja kan inte vara något annat…
-
Backe – även jag har varit på SMHI, så jävla långsamma med em prognosen, oftast kommer den vid halv 4 men sen bakdaterar de till runt 2-3.
Gogga – Kaptensgården är det, nu kommer jag ihåg, där har de visat fotboll tidigare ialla fall. Blir väl en fredagskik där eller är det något annat som händer i byn?
s
Logga in för att svara.