Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nästa steg i utvecklingen, vad ?

• marden

Medlem
    16 april, 2007 vid 11:14

får hålla med oskar där också
    det räcker för att dra rigg
    fundera mer på om du vill ha en bredare
    för mig blir det nog en formula den dan jag känner att jag ska byta min hypersonic 105l
    krävs väl lite mer teknik att få upp en bräda med mindre volym i planing samtidigt som en med större volym men när du har koll på det är det väl ingen nackdel

• bjornen

Medlem
    16 april, 2007 vid 11:20

Jaha, då blir det bara till att annonsera då. Hmmm, hur förklara man detta för frugan !?

//Björn

• filipl

Medlem
    16 april, 2007 vid 13:38

Jag tror att Fanatic Hawk 123 kan vara ett intressant alternativ.

Jag köpte själv en ny Fanatic Hawk 108 nyligen, och har inte hunnit segla den så mycket ännu, men den verkar lovande.

Så här skrev Windsurf om Hawk 123 (se Fanatics hemsida)

HAWK 123 – TEST WINNER!
    Windsurf 264/07 (UK):
    “…The Hawk marries the liveliness and downwind spped indicative of a slalom board with a easy progressive nature of a freeride hull, coming highly recommended for ambitious intermediate to advanced sailors…”

Låter som att den skulle passa det som du är ute efter!?

Jag läste ett inlägg på Fanatics forum, där någon som jämfört Fanatic Falcon (renodlad slalombräda), med någon av Hawk-brädorna (osäker på vilken av dem), påstod att det var lättare att få upp Hawk:en till ca 33 knop än Falcon-brädan, men att Falcon-brädan däröver skulle vara lättare att segla riktigt fort.

För mig räcker 33 knop mer än väl – i vart fall för närvarande.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications