Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nätverk med surffilmer!!
-
@SkånePaul 367695 wrote:
Det är ett mycket bättre sätt än DC++, högre hastighet (om folk seedar givetvis!), stabilare och mer lättåtkomligt.
DC++ är en svunnen grej tycker jag…(ok till musik möjligtvis)
Word!
Limewire tycker jag funkar bra att tanka musik med! Testat?
-
Torrents funkar bra men annars så är http://www.emule.com/ super. Hittar nästan allt där. Enda nackdelan är kösystemet som kan ta lite tid.
-
Nu tror jag att de som vet om det har fått ett litet mail.. så testa om det fungerar! Det var rätt segt att ladda upp, möjligt jag har lite dålig lina… Får se hur det går att tanka hem då 😀
-
Det går bra den ligger på 350kb/min.
Hur lång tid tog det att ladda upp den? Vad har du för hastighet upp? -
serious, why not let me put them up on the ftp, I have like 60gig free space, 10gb up/down, no limit……
-
Vi får väl komma överens om något gemensamt när alla sätt har provats. Ingen idé att någon gör på det ena sättet och någon annan på det andra.
En omröstning efter urvärderingstiden och ett resultat som alla böjer sig efter borgar för att vi skall kunna ladda ner film fortsättningsvis.
-
@Yann 367698 wrote:
Jag tycker torrents är bättre. http://www.extremebits.org/login.php är väl ett bra ställe att samla lite kitetorrents på? Kräver dessutom en ratio på 0.6 så det finns lite incitament att seeda.
Vi kör på detta såklart!!!
-
@SkånePaul 367858 wrote:
Vi kör på detta såklart!!!
Jag får inte till att greja med routern så jag får en port som är öppen för torrent (?).. hatar när inte datorn lyder!
Det tog längre tid att än förväntat att ladda upp den jag laddade, typ 10h. Har laddat upp andra filmer innan, det tog inte alls lika lång tid. Ska testa igen… men i nuläget verkar det vara bättre med torrent eller skottens ftp!
Fast om sendthisfile fungerar bättre tror jag att det är den bästa lösningen :cool2:
-
@kasimir 367848 wrote:
Det går bra den ligger på 350kb/min.
Hur lång tid tog det att ladda upp den? Vad har du för hastighet upp?Jag har nog 750 kbit tror jag. Men jag sitter i Norge.. när jag gjort det i sverige har det gått snabbare har jag för mig. Kanske du vill testa en gång om du sitter på normal lina?
-
@nundy 367860 wrote:
Jag får inte till att greja med routern så jag får en port som är öppen för torrent (?).. hatar när inte datorn lyder!
Det tog längre tid att än förväntat att ladda upp den jag laddade, typ 10h. Har laddat upp andra filmer innan, det tog inte alls lika lång tid. Ska testa igen… men i nuläget verkar det vara bättre med torrent eller skottens ftp!
Fast om sendthisfile fungerar bättre tror jag att det är den bästa lösningen :cool2:
Funderar på en egen torrent-tracker, kanske vore något? Tar ju ingen bandbredd att slänga upp och dessutom helt lagligt.
Problemet är kanske att vi blir för få som seedar, vore nice om vi kunde få en egen kategori på någon halvstor invite-tracker.sendafile-prylen känns sådär, 3 dagar uppe blir rätt kort.
FTP är ju bäst om någon har en burk igång alltid med bra lina.
Logga in för att svara.