• Publicerad av anonym-anvandare på 20 mars, 2002 vid 17:20

tjena hej!!!
    jag planerar att åka till naxos i slutet av maj och jag undarar om nån vet:
    -hur surfen är där?
    -om det finns några uthyrningscentran?
    -var dom bästa spotsen finns nånstans?

jag är väldigt tacksam om någon mer berest person är villig att dela med sig av sina erfarenheter…

tack på förhud….:-)

anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2002 vid 14:00

Surf uthyrningarna på naxos ligger på stranden intill naxos stad och det är också där de flesta surfar. Var där 9 dagar i slutet på juli och surfade 7 dagar med 7.0-4.2 vind. Uthyrningen ligger vid en lagun med plattvatten medans det utanför revet kan bli uppåt 2 m vågor onshore med bra hoppramper. Hyrpiset ligger på 2000 kr per/vecka för f2/np utrustning.
    MVH/Petter

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2002 vid 18:48

tack!!

jag bugar och bockar och tackar så mycket för den informationen….

tack så mycket…

• speedloop

Medlem
    22 mars, 2002 vid 07:21

Ytterligare kompletterande information
    Jag var där i 21 dagar i Juli, seglade 3 dagar 6.5 16 dagar 5.0 eller mindre. Lagunen som Petter beskrev ligger innan för ett rev och det är extremt plattvatten där inne. Lagunen är ganska stor och befolkas till största delen av Tyskar. I lagunen bottnar man i stort sett överallt.
    Centret där man kan hyra brädor hette när jag var där(-96) Flisvos och ligger alldeles vid stranden. Vi snackade lite med han som ägde stället och fick mot en mindre summa förvara våra brädor och segel där.
    Vid segling utanför lagunen, där de flesta seglar, är det upp till 2 m vågor. Väldigt lite vind alldeles vid stranden och ganska strömt. När jag var där åkte många i rännan och fick släpa grejorna tillbaka (jag har själv åkt i denna ett par gånger). I övrigt är reven ganska vassa och om du inte avskyr skor är detta att rekommendera. Brevid surfcentret finns en hyfsad lunch resturang. Hoppas du får en trevlig resa, de hade i alla fall jag.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 mars, 2002 vid 19:41

jag tacker ödmjukast även dig speedloop…. tack för de fina upplysningarna…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications