Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nedhalstamp
- 
Silicon-spray på det lilla snöret och det håller länge. Jag har dragit av ett enda sen förra våren. 
- 
Silikonspray är grymt, blir mycket lättare att dra nedhal med en behandlad tamp. 
- 
Diil;394001 wrote:Ingen risk att den glider i cleatet då?Jag smorde blocken på förlängaren med teflonspray, blev 77 gånger lättare att dra nedhalet. Nej, råttan klämmer åt ändå. Jag smörjer både linan och blocket (jag kör utan block mot seglet), inga problem. 
- 
Jag har inte haft problem med det iaf. Men jag brukar se till att inte kladda ner dom sista 20-25 cm lina för att det skall vara lättare att hålla/knyta etc. 
- 
jag säger bara Streamlined !Den bästa enligt mig har haft både neilpryde gun localspirit.. lite dyr men den ända förlängaren du behöver! http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=21_52&products_id=798 
- 
Jag tycker att det där med tamparnas hållbarhet beror på en hel del. Jag har en LS och när jag brukade rigga min 9.7:a med den höll tamparna för 3-4 seglingar var. Men det är också en jäkla kraft i det nedhalet. Jag bytte till en streamlined och med den håller tamparna länge, både på grund av att man inte drar tampen genom cleaten och för att linan som följde med är himla bra. 
Logga in för att svara.