Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Negativt med onödigt lång förlängare?

• Negativt med onödigt lång förlängare?

Publicerad av tomasn på 8 april, 2004 vid 08:58

Har en 48cm längare som gör att jag kan rigga en 7.6a på 460mast. Får det negativa effekter att stoppa in större delen av längaren i masten när man bara behöver förlänga 10-20cm för mindre segel?

jhj svarade 21 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • surfen

Medlem
    8 april, 2004 vid 09:00

Nej det påverkar inte så mycket, förutom vikten som jag själv vill få så låg som möjligt. Sen finns det vissa moderna segel som ska ha kortare mast men har lång luff så då har man inte något val. Men hellre en för lång än en som är för kort som man måste maxa på förlängaren, tycker nog att förlängaren ska gå minst 15cm i mast. Bara för att det ska finnas mera gods som tar upp brytet mellan förlängare och mast.

• manno

Medlem
    8 april, 2004 vid 13:36

Tja om du får in en massa sand i masten kan det bli en dragkamp utan dess like för att få ut förlängaren igen. Lite irreterande om man stuckit in för att rigga om.

• jhj

Medlem
    8 april, 2004 vid 15:53

Om du använder QR system så kan du köpa en Chinook 0 cm som även passar till RDM för en hundralapp.
    Jag är också i Karlskrona så skicka ett mail om du är intresserad.

/Jonas

jonas.hjertsson@euromail.se

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications