Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Neil Pryde RS6 SL
- 
Sitter på en 460 SC10 och den passar fint i 7.6… oj, oj, nu är det nära… 
- 
dr Masse wrote:Sitter på en 460 SC10 och den passar fint i 7.6… oj, oj, nu är det nära…Vill inte vara sån, men SC10 gick av som tandpetare i mitt RS4… Bara en vänlig varning… 
- 
Jester wrote:Vi får väl se hur priset hamnar när seglet kommer till Sverige. Kan ju vara ett riktpris än så länge…
 ´
 Hittade följande priser hos den norska generalagenten – skrämmande utveckling…RS6 6,7 kostar 5.700 NOK 
 RS6SL 6,7 kostar 7.400 NOKDet gör mig nästan förbannad och jag vågar knappt tänka på vad en RS7:a kommer att kosta nästa år. 
 North har ju höga priser på sina segel, men billigare master – en ULTRA mast till ett SL och du är snart uppe i 20.000 / rigg…
- 
tobhed wrote:Jester wrote:Vi får väl se hur priset hamnar när seglet kommer till Sverige. Kan ju vara ett riktpris än så länge…
 ´
 Hittade följande priser hos den norska generalagenten – skrämmande utveckling…RS6 6,7 kostar 5.700 NOK 
 RS6SL 6,7 kostar 7.400 NOKDet gör mig nästan förbannad och jag vågar knappt tänka på vad en RS7:a kommer att kosta nästa år. 
 North har ju höga priser på sina segel, men billigare master – en ULTRA mast till ett SL och du är snart uppe i 20.000 / rigg…
 Kan det stämma. I Hong Kong kostar ett RS6SL 6.7 5730 HKD
 1kr=1.04HKD http://www.asap-direct.com/product/product_list.php?int_parentID=25&int_root=1&str_special=
- 
Iofs så är 5 700:- väldigt billigt för en RS6, jämfört med vad utpriset var i vintras iaf. Sen så är ju allt relativt… 
- 
Hmm, ja det tänkte jag inte ens på – men det har du ju rätt i att det var väldigt ”billigt” för en RS6… Hemma kostade RS6 6,7 7600:- så det var nog jag som var en aning snabb (för en gång skull). 
 Får väl helt enkelt bara vänta och se vad det kommer att kosta med SL & RS7 här hemma sen.
 Lite roligt att se att Norge har rea på RS6:or i alla fall
- 
Omräknat till svenska pickadoller blir det ca 6650 SEK för 5700 NOK. Är väl ndå rätt ”billigt” för en RS6 
Logga in för att svara.