Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ni som har koll på snowkiting!??

• Ni som har koll på snowkiting!??

Publicerad av huber på 24 november, 2002 vid 15:56

Jag skall åka till sälen i Jan, och funderar på att ta med en drake. Vet någon om där finns tillräckligt med öppna ytor för att snowkita där??

anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2002 vid 18:09

Åk till Åre istället, kanon bra ställe för snowkiting, på sjön blåser det nästan alltid, uppe i liftsystemet finns många fina ställen för kiting. Åre har ju bättre utförsåkning också. Vad jag minns fanns det inte jättemånga öppna ytor i Sälen, men jag letade iofs inte kite ställe när jag var där…

• anonym-anvandare

Medlem
    25 november, 2002 vid 13:14

Jag vet inte men det verkar som han skulle till Sälen eftersom han skrev det.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 november, 2002 vid 13:47

Vart nånstans i Sälen ska du åka? Om du ska till Tandådalen eller Hundfjället el.liknande så kan du sticka upp på vilket fjäll som helst bara du är över trädgränsen. Nere i dalen är det för mycket träd.

Där uppe finns det stora nästan plana ytor, Fast det kan ju bitvis vara ganska så mycket snö däruppe.Snön blåser ihop till stora drivor här och där.

Jag har varit där v9. Då blåser det ganska ofta hård vind 10+ eller nåt sånt.

Om du ska bo vid Högfjällshotellet så kan du gå över vägen till Östfjället(tror jag det heter) då är du nästan uppe på kalfjället direkt.

/Lasse

• anonym-anvandare

Medlem
    25 november, 2002 vid 16:41

Nähä skulle han till Sälen, grin kanske kan vara intressant & känna till hur det funkar & snökita på andra ställen ändå, eller…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ni som har koll på snowkiting!??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.