Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ni som kör ripper

• Ni som kör ripper

Publicerad av jakobb på 17 juli, 2009 vid 15:08

Kör ni alltid med HP leashen på suicied? För nu när jag tappar baren slutar det typ alltid med att draken inverterar när den flaggar ut. Börjar bli riktigt störigt faktiskt. /Jakob

jakobb svarade 16 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • skotten

Medlem
    17 juli, 2009 vid 15:20

old bar or new one?? It should be ok, inverting kites piss me off too man.

• jakobb

Medlem
    17 juli, 2009 vid 15:35

hmm bra fråga kiten är en 06a iallafall och här är en bild om det är till någon hjälp
    dsc00499u.jpg
    (ja jag har tappat donkeydicken)

• falsterbo

Medlem
    17 juli, 2009 vid 15:56

Såg när du tappade den första gången, såg ut som den ”stallade”, den bara föll… gick det bättre sen?

• jakobb

Medlem
    17 juli, 2009 vid 16:07

det var för att vinden bara dog helt plötsligt och jag tror att draken invertade pga det (minns inte riktigt), så jag fick ju använda min QR vilket resulterade i att jag tappade donkeydicken, men det gick bättre sen ända tills jag tappade baren när jag körde unhooked och det resulterade i att draken inverterade och jag drev som en gris utan att kunna göra nånting. Stack ni till falsterbo sen eller?

• falsterbo

Medlem
    17 juli, 2009 vid 16:17

Kämpingestrand, alltså mitt över där du körde.

• mardy

Medlem
    17 juli, 2009 vid 21:46

Jag sätter leashen i repet ovanför chickenloopen. Tappar man baren hinner man oftast dra den till sig innan den faller i vattnet. Trimma in den max om du ska kroka ut, då backar den inte. Lycka till!

• jakobb

Medlem
    17 juli, 2009 vid 21:47

okej tack för svaret!

• skotten

Medlem
    17 juli, 2009 vid 21:48

yeah all the same something sounds like its set up wrong… I have spare dick if anyone has the need (haha) but if you use the suicide, then at least the kite will fly a bit longer before it hits the water.

• jakobb

Medlem
    17 juli, 2009 vid 21:53

mm man får ju hoppas det! Och förhoppningsvis så flaggar den inte ut på samma sätt heller – eller den borde inte göra det.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ni som kör ripper

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.