Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing NÖ Göteborg/kungsbacka

• NÖ Göteborg/kungsbacka

Publicerad av dameli på 18 april, 2012 vid 16:10

Kör då och då i Rågelund.

Finns det nått ställe (gps) som lämpar sig när det blåser NO som nu på fredag, behöver komma ut en sväng…

dameli svarade 13 år sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sl0k

Medlem
    18 april, 2012 vid 17:55
  • matoloco

Medlem
    18 april, 2012 vid 19:19

Hej. Jag kan tänka mig gå ut nu på fredag em. Jag är fortfarande ganska grön och skulle uppskatta lite sällskap i vattnet!
    Det verkar som gottskär/ draget passar prognosen till fredag, fast har aldrig kiteat där.

Ring/sms gärna.
    Matias 0705802015

I am here: http://tapatalk.com/map.php?yddn3x

• roland

Medlem
    18 april, 2012 vid 21:37

Tänk på att det e parkeringförbud i Draget!!!!

• dameli

Medlem
    19 april, 2012 vid 05:33

Mattias det är Daniel, vi ses på fredag om vindarna vill
    0739-178620

• dameli

Medlem
    19 april, 2012 vid 05:36

Har inte kört i draget tidigare var parkerar man? Är det enbart hamnen som gäller?

Någon som har koll på GPS koordinaterna så slipper jag leta 🙂

Koordinater
    WGS 84 (lat, lon):N 57° 23.001′, E 12° 0.997′
    WGS 84 decimal (lat, lon):57.38335, 12.01662
    RT90:6368324, 1272200
    SWEREF99 TM:6363994, 320668

• sl0k

Medlem
    21 april, 2012 vid 10:44

Hur är attityden i draget avseende kite/parkering nuförtiden? Alla gånger jag varit där parkerar alla precis vid vägkanten/gräsmattan vid vattnet. Vad jag sett när jag har varit där vid anda tillfällen (ingen vind) så använder även de som bor där vägkanten som parkering till och från trots förbudet.

Jag var där en söndag i september(?) 2010 och då var det riktigt mycket folk och bilar så kan tänka mig att vissa boende blev lite irriterande då, några veckor senare var det en parkeringsvakt där som informerade de som stod där att det inte var tillåtet men inga böter skrevs. Har någon mer koll på hur det var under förra året ? Var bara där ett par gånger 2011 och var aldrig några problem då.

• dameli

Medlem
    21 april, 2012 vid 20:37

Vet ej, var själv där och kikade i fredags eftermiddag. Är det en vägsamfällighet så gäller mig veterligen inga unika regler som att du inte får parkera som nämts ovan. Är själv med i vår vägsamfällighet har dock inte orkat sätta mig in i regelverket. Självfallet bör man rätta sig efter de önskemål som finns av de boenden. Parkering vid hamnen är en bra bit ifrån draget och är det kallt som i fredags 2-3 grader med regn så är det inte så himla kul med en längre promenad.

Någon som har någon bra tanke hur detta skall hanteras utan att störa för mycket?

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing NÖ Göteborg/kungsbacka

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.