Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › NO i Malmö – Vart åker alla då`?
- 
		NO i Malmö – Vart åker alla då`?Publicerad av eddie på 10 september, 2003 vid 22:04Är det tippen i Skanös som gäller? 
 En satans massa båtar att träffa bara…eddie svarade 22 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 28 Svar
- 
			28 Svar
- 
Vet inte Eddie – vi får se vad di äldre tipsar om. Visst var det en kanonkväll i lundåkrahamnen. Bra drag!! 
 Kan nog komma loss vid 16
- 
Det var suveränt… 
 Ser ut att bli en bra dag… DMI har lovat hyffsat väder.
 Men jag tycker Tippen är ett jäkla skitställe… för mycket båtar som ligger ankrade. Har du varit där? Kanske skulle prova JP’s?
- 
- 
Tippen är inte så tokig. Visst en del båtar men väldigt långgrunt så går man ut 200m är det fint. Ja tippen borde fungera men DMI verkar lova lite lite vind kanske…. Fan man borde haft någon kontakt i Höllviken. HALLÅ – Någom som vet om det blåser där nere?? 
 Mvh
- 
På Nordost visar sig tippen från sin bästa sida. DRA dit !! Annars om du är slö o bor i malmö så funkar ribban bra på nordost. 
- 
Ribban? Låter nära och bra… men jobbigt med vind parallellt med stranden när man tar höjd så uselt som jag  . Vad säger du Stellan? . Vad säger du Stellan?
- 
Tittade just på en karta… Handikappsbadet nästan borta vid Lagunens gästhamn ligger hyffsat i vindriktningen. Ngn som vet om det är långgrundt/stenfritt där? 
- 
Antagligen stenigt, det låter ju som om det har hänt en hel del olyckor där: ”handikapsbadet”   
- 
Tippen e fan bra, har själv grindat på båtar där det är kul… 
- 
Ja ja, på släp jollarna kanske. 
 Jag trodde Rambo sprängde båtar i luften inte gled på dom!
- 
Tycker att Tippen är bra. Fast med tanke på vad Melker sa om Ribban och att man har typ 3 min gångväg dit, så låter det klart lockande. Man kan ju byta om hemma och ta brädan under armen! oj så praktiskt. Kul att möta någon i hissen bara.   
- 
Så kan du inte skriva… Nu vet ju varenda Stockholmare om att Malmö är Sveriges Rio De Janeiro… Då flyttar de ju snart ner hit. Å det vill vi väl inte….   
- 
Jag drar ner och rekar vid ribban med Cyklen i vid 3. Fan jag tror Ribban är lite oupptäckt. Över ån efter vatten. Men frågan är om det blåser. Jag återkommer…. 
Logga in för att svara.