Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › nordligt stockholm??
- 
		nordligt stockholm??Publicerad av peppem på 17 juni, 2005 vid 14:23Det ser lite lovande ut imorgon lördag, Om man inte hinner ut till väddö, finns det något bra alternativ på nordligt närmare stockholm??? 
 /Pepperasmus_w svarade 20 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
- 
			7 Svar
- 
Bra och bra vet jag inte, men ksss i saltsjöbaden kan funka på nord, dessutom har de väderstation och webkamera så att man kan de om det är värt mödan att åka dit. 
- 
näsby park lockar, men kanske ska va mer nordost? 
 Enligt ytspänning funkar fituna brukligt på nord, har aldrig testat, känns som om det skulle va lite skumt där?
 Någon med expertis??
 /Martin 
- 
åk till Rangstabrygga vid nord, det funkar bra. 
 Eller Torös norra sida, helt ok.
- 
Spotguiden föreslår att Lillsved är bra vid nordliga vindar. Hur bra? Har nån seglat mycket där? Det verkar satans långt till Rangsta för en Östermalmsbo, fast det kanske är lika långt till Lillsved, så det kanske är Näsbypark som gäller för folk som tycker det är roligare att surfa än att elda upp massa dyr bensin. 
- 
Jag har ju testat Lillsved och det var rätt bra. Det är väl inget ställe man sticker och freestylar vid men funkar nog kanon för fomula, speed och freeride. Man bör nämligen ta sig ut på östra saxarfjärden för där tror jag vinden ligger på rätt ordentligt. Kolla på denna bild så ser man hur segelbåten lutar kraftigt. När jag körde, man ser det inte på bild, så var det fullt med vita gäss där då. Kan kanske bli så imorgon men jag tror förövrigt inte på morgondagen alls. Dessa prognoser stämmer ju aldrig. 
- 
Tack för hjälpen lite tryggare än att bara lita på spotguiderna! om det blåser får det bli något av de närmare ställena som Näsby eller KSSS, även om det kanske inte är kanon…!! 
 ses där….
- 
Ah. Ännu ett ”guppa guppa bort till horisonten, guppa lika långt till, sen planar man”-ställe. Tycks finnas hur många såna ställen som helst här i Stockholm. Låter ju inte kul om man hoppas segla gammal smal slalombräda… 
Logga in för att svara.