Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Norra Polen :: Nån som har koll?

• Norra Polen :: Nån som har koll?

Publicerad av perkele på 23 juli, 2007 vid 11:27

Tänkte ta familjen på en resa till norra Polen. Vind & Kite grejjerna hänger med och jag är dödens nyfiken på att hitta trådar, bilder eller tips om detta till synes optimala resmål.
    Någon som varit där? Kan ni tipsa?

Tackar

T

perkele svarade 17 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • charl8

Medlem
    23 juli, 2007 vid 23:18

Hell, eller Hel, hur det nu stavas, den smala halvön ovanför Gdansk verkar vara polens vindsurfingmecka. Vi var där förra sommaren och skulle hyra utrustning. Vi fick till svar att dom bara hyrde ut om vi hade ett certifikat…som vi förmodligen skulle få om vi tog en kurs med dom….:-) Så att ta med sig egen utrustning är nog en bra idé….:-) Har i alla fall inte sett så många surfare ute på en och samma gång som där. Finns många campingplatser längs hela halvön och säkert lika många pensionat i olika prisklasser. Trevligt var det i alla fall och fantastisk god plattfisk! :-)/ Lotta

• malteaserr

Medlem
    25 juli, 2007 vid 10:46

jag var också i Hel och Sopot. Även Stogi beach är bra.

Men hade inga problem att hyra i Hel.

Maten där är helt otroligt god. Jag höll på att äta ihjäl mig.

Charl8;399600 wrote:
    Hell, eller Hel, hur det nu stavas, den smala halvön ovanför Gdansk verkar vara polens vindsurfingmecka. Vi var där förra sommaren och skulle hyra utrustning. Vi fick till svar att dom bara hyrde ut om vi hade ett certifikat…som vi förmodligen skulle få om vi tog en kurs med dom….:-) Så att ta med sig egen utrustning är nog en bra idé….:-) Har i alla fall inte sett så många surfare ute på en och samma gång som där. Finns många campingplatser längs hela halvön och säkert lika många pensionat i olika prisklasser. Trevligt var det i alla fall och fantastisk god plattfisk! :-)/ Lotta
  • perkele

Medlem
    25 juli, 2007 vid 11:44

Det här låter mästerligt bra.

Hyra grejjer är kanske inte så dumt, då kan man ju lämna bilen utan uppsikt, eller kände du att det var ”safe” at ha grejjer på bilen? (även om du inte hade just det…)

Jag har kollat runt lite på sajter och DMI täcker ju faktiskt in denna ”gömda” halvö – tror fan det kan va bra där…

Frugan föll för sand och bernsten, kan det bli bättre?

😉

T

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Norra Polen :: Nån som har koll?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.