Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Norrköping -var vid vilken vind?
-
Norrköping -var vid vilken vind?
Publicerad av markram på 15 april, 2003 vid 17:13Skall till norrköping i helgen och tänkte surfa om det blåser mellan de sociala aktiviteterna, men känner bara till Getå.
Vilka ställen gäller vid nordlig vind o dyl?
Kör förresten slalomprylar så vågor är inte så viktigt (även om det är kul), som bra med vind.krullo svarade 22 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Tja Markram, har inte med det här att göra, men jag börjar bli trött på din ända, kan inte du endra den?
😉 -
Ännu en göteborgare som skall till Peking i påsk, alltså. Jag tänkte ev. ta med prylarna hem till Östergötland, men vill ha vindgarantier! Blir det någon rejäl sjöbris i Bråviken månne? Hade en av mitt livs skönaste surfdagar vid Getå förra året. Vid nordlig vind seglar man tydligen vid Lindö.
Skönt att se att vi är flera ifrån Ordmerkarklubben på konfen…
-
Jo, du har rätt.
Det är Lindö som gäller vid allt från Nord till Ost.
Getå börjar funka vid ca: Ost.
Djurön vid NNV till SV.
Sydlig ?? Vet ej men funderar på att prova Norrviken?
Skapliga vågor i Glan vid SV över 15m/s.
Vid tveksam vindriktning är det åka runt och leta som gäller, det är värt att ta grälet med ortsbefolkningen om det är bra vind.

Ha det! -
Någon som vet var i Lindö man kan gå i vid nordlig eller ostlig vind? Nära båthamnen eller minigolfbanan, så man hittar? Inte omöjligt med vind på fredag, om man tittar på SMHIs chansningar.
-
Till vänster om småbåts hamnen finns en parkering med
riggytor och sjösättnings möjligheter.Med risk för att låta som en redig surkärring så:
Var bara jättebussiga och plocka upp eventuellt skräp
som ramlar ur bussar odyl. det verkar vara det bästa
argumentet för diverse sura människor som inte tycker
om att folk har roligt för att stänga av och förbjuda
vissa platser i samhället.
Speciellt vid vatten.Vill gärna slippa bommar och förbud, eller bara slippa
representanter ”som talar för alla boende i området”
som tycker att alla som har roligare än dom själva
(vilket iofs. inte verkar svårt) är en styggelse.Blir det vind så syns vi där!

Ha det!
-
Bra. Tack för tipset! Jag släpar med min bräda till Ostkusten ikväll och hoppas på att vinden hittar in i Bråviken imorgon mitt på dagen någon gång.
Finns det några stenar att se upp med? Jag har min fjong nya bräda och lika nya fena att vara lite rädd om.
-
Som svar på min egen fråga kan jag säga att det finns åtminstone ett grund att se upp med. Jag har satt lite carbon på det för att märka ut det. Min f.d. nya fena är ny begagnad. När ni seglar rakt ut ifrån Lindö, så ser man att det bryter strax efter bojarna som markerar hamninloppet till Peking. Det är grunt långt åt sidorna från bryten, så håll ut åtminstone 40 meter. Det gjorde inte jag.
Logga in för att svara.