Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › North
- 
		NorthPublicerad av jonaish på 27 mars, 2008 vid 19:185-lina köpes, ella kan man modda själv? 
 den linan som går till leashen, den är röd btw…(på bilden har den gått sönder och själva linan går inte hela vägen till kajten) johnk svarade 17 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
- 
			14 Svar
- 
Tror inte att det är linan utan åkaren som är felet på den bilden… :p Skämt åsido: du kan modda själv om du vill. Det finns ”strumpor” som man kan sätta på vanliga kitelinor så att det går att göra knutar på dem utan att de går av. 
- 
North.. quality gear : ) …. Kidding people… ok dont call Wallens… I will help you fix it… 
- 
Roland;454624 wrote:Skit i den jag har alltid tagit bort den!dåå blir de mäkkit å vattenstarta?!!! 
- 
skejtar_henke;454930 wrote:Ja då är det jättesvårt… Går ju knappt..va snackar du om, din jävla mullvad :grin:….. skojja mi daj, klart det funkar! 
- 
Det är väl inte röda linan som gått av, utan den blå? Typ där framlinorna delar sig? Isåfall skulle jag sätta en ring där (på bomsidan om den röda loopen), så att du får rätt längd till kiten. Till bommen spelar ingen roll. PMa om du vill ha hjälp. 
- 
kitemaster;455767 wrote:Det är väl inte röda linan som gått av, utan den blå? Typ där framlinorna delar sig? Isåfall skulle jag sätta en ring där (på bomsidan om den röda loopen), så att du får rätt längd till kiten. Till bommen spelar ingen roll. PMa om du vill ha hjälp.Inte så långt upp, men du har rätt att den blir blå längre upp! 
 Linan är delad i två delar, en blå/vit å en röd. Den blå/vita har sitt slut i mitten av kajten å den röda i min leash… som ni ser på bilden!Det här fixar man lätt med lite bättre lina, än va north kineserna hade från början…! pics i über kvalle 😉 
- 
jonaish;455774 wrote:Inte så långt upp, men du har rätt att den blir blå längre upp!
 Linan är delad i två delar, en blå/vit å en röd. Den blå/vita har sitt slut i mitten av kajten å den röda i min leash… som ni ser på bilden!Det här fixar man lätt med lite bättre lina, än va north kineserna hade från början…! pics i über kvalle 😉 Jag kan sälja en sådan lina till dig för 1500 spänn, då ingår dessutom bom, pump, väska och kite. 
- 
nordstedt;455814 wrote:Jag kan sälja en sådan lina till dig för 1500 spänn, då ingår dessutom bom, pump, väska och kite.nähääää… men fan va schyyyyst 😀 du kan få en vodka för den! 
- 
Du har inte haft 5’e linan för hårt spänd? Men visst dem slits.. Någon som har något tips typ vax motsv för att minska slitaget? Kände på en 5’e lina nere på parkis sist som man kunde använda som bågsträng.. 
- 
Min femtelina gick också av, fast nästan uppe vid kiten (där front-linorna delar sig och femte går emellan). Jag följde denna guide http://www.southcentralkiteboarders.com/rebeltune.html för att trimma linlängderna. Sen tog jag drog jag femte-linan utanför öglan (se bilden med texten ”Tape added if sheath would catch”), eftersom det var själva skon skon son hade dragits loss från min. Linan gick av utan att jag löst ut releasen, typ första gången jag använde kiten i ordentlig vind. Jag lämnade bommen till walléns och fick en ny femtelina men det tog TVÅ MÅNADER! Så gör det själv om du kan. 
Logga in för att svara.