Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › North Rhino 05
-
Svar till:
Ser ut som en dambinda tycker jag….
[/ QUOTE ]
Du som e litta ”me i svängen” Varför e det ingen som kör med bara 5 struttar å kålfiberlattor i ändarna?
[/ QUOTE ]
Vem fan vil åka runt med 5 tuttar o kolfiberpinnar i röven ?
vet inte hur det är med er,
men här på västkusten skulle det se roligt ut[/ QUOTE ]
Äsch Trams, 5 är ju mer än dubbelt så bra som två?
-
Svar till:
OR Bronco -04 har det, Men Bronco -05 kommer att ha uppblåsta ”pinnar” i ändarna

[/ QUOTE ]
Ere inte det som kallas ”struts” och som de flesta LEI har…
-
Köp er en Booster 02 om ni gillar lattor….
kolla med Evil ED eller nettan om han har nått liggande hahahaha den var het som fan hans kite inga struts bara lattor som gjorde lite som dom ville. -
Jo struts heter dom från LE-sett tvärgående lattorna

Men det jag menade var att OR-04 saknade strutts i ändarna på kiten, där har man istället satt en kolfiber pinne.Gällande Windtools Booster så kan jag bara säga att den var underbar att köra (100% lattor där) men den hade lite hyss för sig när man krashade den, kunde vända sig in/ut så att loggan plötsligt kom på andra sidan av kiten

Vi var distributörer för Windtools tills dom spikade igen firman… -
Jaja, då har dom experimentat lite i allafall, jag som trodde jag kommit på det senaste innom det nyaste.
-
Verkar farligt med endast lattor tänk om man slammar kiten på någon då blir dom ju spettade.
-
är en latta så mkt farligare än en lina i full patte genom vindfönstret tro…
rent prestandamässigt borde väl lattor vara bättre? inget onödigt luftmotstånd och dom är lika hårda jämt.
-
Kiten fungerade helt OK, lattorna var tjockare närmast LE och tunnade ut längre bak på kiten. Lattorna vägde nog lite mer än en uppblåsbar latta, men som du säger så är den aerodynamiskt mer optimal..
Windtools satsade allt på denna kite men den sålde inte som man hade tänkt, det hade varit intressant att se version II av Boostern…
Logga in för att svara.