Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino 05

• backe

Medlem
    7 september, 2004 vid 08:07

Svar till:

Ser ut som en dambinda tycker jag….

[/ QUOTE ]

Du som e litta ”me i svängen” Varför e det ingen som kör med bara 5 struttar å kålfiberlattor i ändarna?

[/ QUOTE ]

Vem fan vil åka runt med 5 tuttar o kolfiberpinnar i röven ?

vet inte hur det är med er, shocked.gif men här på västkusten skulle det se roligt ut

[/ QUOTE ]

Äsch Trams, 5 är ju mer än dubbelt så bra som två?

• svan

Medlem
    7 september, 2004 vid 08:09

Svar till:

OR Bronco -04 har det, Men Bronco -05 kommer att ha uppblåsta ”pinnar” i ändarna smile.gif

[/ QUOTE ]

Ere inte det som kallas ”struts” och som de flesta LEI har…

• niklas82

Medlem
    7 september, 2004 vid 09:53

Köp er en Booster 02 om ni gillar lattor….
    kolla med Evil ED eller nettan om han har nått liggande hahahaha den var het som fan hans kite inga struts bara lattor som gjorde lite som dom ville.

• kitesweden

Medlem
    7 september, 2004 vid 17:29

Jo struts heter dom från LE-sett tvärgående lattorna smile.gif
    Men det jag menade var att OR-04 saknade strutts i ändarna på kiten, där har man istället satt en kolfiber pinne.

Gällande Windtools Booster så kan jag bara säga att den var underbar att köra (100% lattor där) men den hade lite hyss för sig när man krashade den, kunde vända sig in/ut så att loggan plötsligt kom på andra sidan av kiten smile.gif
    Vi var distributörer för Windtools tills dom spikade igen firman…

• backe

Medlem
    7 september, 2004 vid 17:33

Jaja, då har dom experimentat lite i allafall, jag som trodde jag kommit på det senaste innom det nyaste.

• brickan

Medlem
    7 september, 2004 vid 18:02

Verkar farligt med endast lattor tänk om man slammar kiten på någon då blir dom ju spettade.

• pjoter

Medlem
    7 september, 2004 vid 18:18

är en latta så mkt farligare än en lina i full patte genom vindfönstret tro…

rent prestandamässigt borde väl lattor vara bättre? inget onödigt luftmotstånd och dom är lika hårda jämt.

• kitesweden

Medlem
    7 september, 2004 vid 19:36

Kiten fungerade helt OK, lattorna var tjockare närmast LE och tunnade ut längre bak på kiten. Lattorna vägde nog lite mer än en uppblåsbar latta, men som du säger så är den aerodynamiskt mer optimal..
    Windtools satsade allt på denna kite men den sålde inte som man hade tänkt, det hade varit intressant att se version II av Boostern…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino 05

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.