Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino?

• North Rhino?

Publicerad av anonym-anvandare på 1 juni, 2004 vid 11:42

Funderar på en North Rhino II el IV, 20m^2. Är det mycke tryck i bomen på en sån. Toby på kiteforum har skrivit en test där han jämför med BEST Nemisis 21, och skriver att Rhinon har lite bättre bottendrag men att Nemisis svänger något snabbare och har lite bättre toppvind, samt lättare på bommen. Jag har ingen aning om Nemisis är väldigt ”lätt” på bommen och North då är ”acceptabel”.

Nån som kan ge nån jmf hur tung på bommen Rhinon är?
    Man vill ju kunna göra några timmar utan att va helt slut i armarna, utan att behöva va inkopplad i harnessloopen.

/U.

roland svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • biorno

Medlem
    1 juni, 2004 vid 12:10

Det man iaf läser om Rhino2 är att den inte har så mycket depower, detta ska vara betydligt bättre på Rhino4’an… men jag har inte testat nån så lyssna egentligen inte på mig…

• roland

Medlem
    1 juni, 2004 vid 13:05

Jag kör på en rhino2 18 o den e inte tung på bommen men tycker nog att rhino4 e ennu lättare har dock inte testat den stora dock

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications