• tuben

Medlem
    1 mars, 2005 vid 12:53

Cristian Dittrichs test av rhinon finns på udens sports hemsida. http://www.udenssport.se

Gå till webshopen, vidare till kite, översikt, Cristian Dittrichs review av Rhino.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 mars, 2005 vid 13:46

ange årsmodell.
    stor skillnad på karakteristik.
    /Mongofred

• anonym-anvandare

Medlem
    1 mars, 2005 vid 13:53

02-03 drar som fan och passar tyngre akare battre.
    04 snabb, superlyft, bra hang men ej som de tidigare.
    05 ej provat.

staffan

• metallifredd

Medlem
    2 mars, 2005 vid 10:18

dom är populära. även om det inte pratas så mkt om dem här på steffo. gilalr dom skarpt själv. fast dom har ju lattor av kolfiber i ändarna o dom e lite bökiga när du vill packa draken riktigt liten. jag gillar deras ventiler på rhino04 men andra gillar dem inte så de e la som vanligt. att dom kör med vita linor fattar jag inte heller för enligt mig vinner färgade linor lätt.
    Inte ofta man hittar folk som är missnöjda med hur rhinos e å köra med. jo förreesten, många tyckte ju att dom drog för hårt o hade för dålig depower på rhino2(2003). sen har dom ju fått kritik för att dom har gått av på mitten efter alldeles för kort tid men har själv inte haft det problemet ännu iaf. rhino4 finns ju till bra pris nu o det är en skön drake. lätt bomtryck (e bra om man har problem med armbågarna). man orkar kita längre med rhino4 jämfört med rhino2. inte lika brutala kraftspikar. mjukare. rhino5 e säkert svingo men har ej testat.
    jösses vilken super info!

• rambo_johnson

Medlem
    2 mars, 2005 vid 13:37

Svar till:

undrar om north rhino e nått att ha vilka egenskaper den har både bra o dåliga

[/ QUOTE ]

dom e bra, men funkar kass utan fämte lajnan

• patrikol

Medlem
    2 mars, 2005 vid 14:20

Bra grejor! Christian gillar 5e linan skarpt! Såg så gott som bara fördelar med den 5e linan.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2005 vid 14:40

ja men nar man ser folk relauncha med 5:e linan sa verkar det ga hejvilt till…dalig teknik?
    som sakerhetssystem ar det ju det enda vettiga som finns och har funnits.

staffan

• patrikol

Medlem
    2 mars, 2005 vid 14:49

Tror nog att det mera beror på att det är lite bökigt att få rätt längd på 5 e linan. Är ju väldigt beroende av att den har rätt längd annars funkar det inte som det ska.

När du väl fått rätt längd är det busenkelt att få upp kiten igen. Men viss teknik behövs förståss en så enkel sak som att depower strapen skall vara ner dragen max är lätt att glömma och då blir det genast bökigt.

• george_jung

Medlem
    2 mars, 2005 vid 15:22

tråkigt för dom som får draken sönderskuren av sin egen lina bara. när draken rullar åt fel håll eller va de e som händer..

• walle

Medlem
    2 mars, 2005 vid 15:44

Svar till:

tråkigt för dom som får draken sönderskuren av sin egen lina bara. när draken rullar åt fel håll eller va de e som händer..

[/ QUOTE ]
    hörö du ”Mr positiv”, hur många gånger har det hänt då?
    och då menar jag över hela världen!

det e mer en skröna att kiten slits i två delar så fort du använder 5:e lina, men visst har det och kan hända…

• patrikol

Medlem
    2 mars, 2005 vid 15:51

Väldigt ovanligt och handhavande fel! Så det är ingen större fara med det. Men visst allt kan hända även med fyra linor.

• chrille

Medlem
    2 mars, 2005 vid 16:10

Rhino 05 är en riktigt ba kite. Sjuukt snabb, lättkörd och stabil och allmänt en riktigt jävla bra drake.
    Femte linan kan verka lite krångligt i början men det har några stora fördelar och jag skulle aldrig byta tillbaka till 4 linor:
    1. Man kan inte slamma draken i ytan så att den går sönder(vilket jag gjort med alla mina 10:or hittills)
    2. Drakens depower ökar kraftigt.
    3. När man lärt sig hur man gör för att vattenstarta med 5:e linan är det lätt och går mycket snabbt.

Att 5:e linan lindar in sig runt draken och skär upp ett hål kan hända, men beror framförallt på att man gör fel och simmar mot draken när man vattenstartar. Iställer för att simma framåt ska man ligga stilla (eller tom simma lite bakåt) för att hålla linan sträckt, medan draken vänder sig rätt. Genom att dra in 5:e linan ca 2 meter mot sig och sedan släppa ut den successivt medan man styr upp draken, kan man ta den rakt upp från powerzone med full kontroll.

• george_jung

Medlem
    2 mars, 2005 vid 17:03

de e väl fortfarande tråkigt för dom?

• stebe

Medlem
    2 mars, 2005 vid 19:18

Svar till:

[/ QUOTE ]

Jag har sett det handa ett par ganger och da har de raddat sina drakar genom att gora sig fri fran kiten och lata dem rulla ivag pa vattnet/stranden. Aven om man lar sig tekniken att relauncha ratt sa hander det ju faktiskt ganska ofta har hemma i svedala(svag byig vind) att kiten flyger over huvudet trillar ner och flippar ett varv pa nervagen och da snor sig 5-linan runt kiten.

Den enda riktigt stora fordelen med en femte lina som jag ser det ar att man kan satta suizide-leachen i den och slippa aka pa tokstryk varje gang man tappar bommen plus att man inte heller riskerar bli draggad baklanges in i natt hart.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications