- 
		Norwegian Air Shuttle diskriminerar vindsurfareSka resa med Norwegian Air Shuttle om en vecka ner till Paris för att sedan byta flygbolag till Air Carabies ner till Väst Indien. Ringde och hörde med de två olika resrebolagen om medbringa vindsurfingutrustning. På Air Carabies fick jag prata med en tjej som satt nere på Guadeloupe, när jag började förklara vad jag skull ta med frågade hon om väskan var 5meter. Efter att jag berättat vikt och mått, skrattade hon och sa: We have BIG aeroplanes. Nice då var den resan fixad. 
 Därefter ringde jag Norwegian Air Shuttle för att höra den kortare resan från Arlanda ner till Orly (Paris). Samma där en tjej som svarade från Trommsö. Efter jag har förklarat min packning sa hon: vindsurfing brett nej det får du icke medbringa, bara surfbrett. efter lite förklaring att dom är mer eller mindre lika stora, berättade hon att i hennes papper står det att surfbrett är ok men icke vindsurfingbrett.
 Vad fan är det för jävla diskriminering!!Jag kommer att packa vindsurfingbrädan under vågsurfingbrädan och säga att jag har 2 vågsurfingbrädor…. 
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.