Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › nosskydd???
- 
		nosskydd???Publicerad av herodude på 30 maj, 2004 vid 19:16jag gråter fan blod varje gång masten slår i min års nya jp å då undrar jag finns det nåntyp av nos-skydd att köpa?? herodude svarade 21 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
- 
			12 Svar
- 
Sluta träffa nosen! 
 Det går faktiskt, men innan man lärt sig så finns det jez knob och the deviator att välja på, aldrig använt något dylikt, men det bör fungera, observera dock att i vissa fall så har mastboxar slitits sönder med deviatorn… Annars kan man limma på en bit rör isolering eller nått sånt…
- 
jag har skurit upp ett liggunderlag i nosform och tejpat på den snyggt med svart eltape på nosen, nästan gratis nosskydd till min fina JP.  Funkar hur bra som helst. Funkar hur bra som helst.
- 
Senaste numret av Boards har en artikel på temat. De granska olika typer av deviatorer och har också en gör det själv feature. Kan vara värt att kolla. /Johan 
- 
Just till JP finns det ju fabriksgjorda nosskydd i glasfiber som tom är grafikmässigt anpassade efter brädan. Antagligen är det främst till för uthyrningsfirmor, men det borde ju gå att beställa från SP. Haga Parks urhyrning tex har noskydd på några av deras JP-brädor. 
- 
Svar till: 
 Sluta träffa nosen! 
 Det går faktiskt, men innan man lärt sig så finns det jez knob och the deviator att välja på, aldrig använt något dylikt, men det bör fungera, observera dock att i vissa fall så har mastboxar slitits sönder med deviatorn… Annars kan man limma på en bit rör isolering eller nått sånt…[/ QUOTE ] va fan tror du jag siktar på nosen lr??? det där fabriks gjorda skiten låter jue hel nice.. men passar den på alla deras brädor då??? eller??? inte bara nybörjar brädor som typ young gun å så? faaan jag har inte boards…. är det någon vänlig själ som är sugen på att scanna in den artikeln????  
- 
Jag köpte ett från surfcompaniet för 399:-. Liggunderlagsliknande och klart funkis… Tyvärr passar det nog bara StarBoard, åtminstone färgmässigt… JohanC 
- 
Eftersom brädorna inte är så långa som man tror träffar inte bommen nosen. Det är masten som tar i nosen så därför brukar jag ha ett mastvadderings skydd precis under bommen. Hårt mot hårt går inte på de nya brädorna, det blir sprickor direkt på min rrd. Bommskyddet är fortfarande bra att använda eftersom bommen kan träffa aktern på brädan. Det går nästan att lära sig att inte träffa nosen genom att snabbt styra riggen i kastfallet från nosen (genom att skota in eller ut i fallet typ…). 
- 
Men Mats! Du kunde väl ändå ha kostat på dig mattejp!! ;-P JohanC 
- 
mors johan, 
 kan berätta att man såg mycket kul på haga under SM -helgen…. 
 inte mina grejer…. mats 
- 
Jag vet inte om det finns orginal-noskydd till alla JP-brädor. Kan tänka mig att det inte finns till vågbrädorna tex. På Haga såg jag iaf i helgen en Freestyle 103 -03 med formanpassat glasfiberskydd. 
- 
aah får hoppaspå det bästa till min freestyle/wave då..  hehe heheingen som ville scanna i sin boards lr? 
Logga in för att svara.