• ola_p

Medlem
    30 maj, 2004 vid 19:19

Sluta träffa nosen!
    Det går faktiskt, men innan man lärt sig så finns det jez knob och the deviator att välja på, aldrig använt något dylikt, men det bör fungera, observera dock att i vissa fall så har mastboxar slitits sönder med deviatorn… Annars kan man limma på en bit rör isolering eller nått sånt…

• nordgren

Medlem
    30 maj, 2004 vid 19:49

jag har skurit upp ett liggunderlag i nosform och tejpat på den snyggt med svart eltape på nosen, nästan gratis nosskydd till min fina JP. wink.gif Funkar hur bra som helst.

• karnan

Medlem
    30 maj, 2004 vid 20:05

Senaste numret av Boards har en artikel på temat. De granska olika typer av deviatorer och har också en gör det själv feature. Kan vara värt att kolla.

/Johan

• martin

Medlem
    30 maj, 2004 vid 21:41

Just till JP finns det ju fabriksgjorda nosskydd i glasfiber som tom är grafikmässigt anpassade efter brädan. Antagligen är det främst till för uthyrningsfirmor, men det borde ju gå att beställa från SP. Haga Parks urhyrning tex har noskydd på några av deras JP-brädor.

• herodude

Medlem
    30 maj, 2004 vid 23:05

Svar till:

Sluta träffa nosen!
    Det går faktiskt, men innan man lärt sig så finns det jez knob och the deviator att välja på, aldrig använt något dylikt, men det bör fungera, observera dock att i vissa fall så har mastboxar slitits sönder med deviatorn… Annars kan man limma på en bit rör isolering eller nått sånt…

[/ QUOTE ]

va fan tror du jag siktar på nosen lr???

det där fabriks gjorda skiten låter jue hel nice.. men passar den på alla deras brädor då??? eller??? inte bara nybörjar brädor som typ young gun å så?

faaan jag har inte boards…. är det någon vänlig själ som är sugen på att scanna in den artikeln???? crazy.gif

• johanc

Medlem
    30 maj, 2004 vid 23:17

Jag köpte ett från surfcompaniet för 399:-. Liggunderlagsliknande och klart funkis… Tyvärr passar det nog bara StarBoard, åtminstone färgmässigt…

JohanC

• matsb

Medlem
    31 maj, 2004 vid 07:29

Ett snik nosskydd…. grin.gif
    Men som kanske fyller syftet?

44M90004.jpg

• baywatch

Medlem
    31 maj, 2004 vid 07:41

Eftersom brädorna inte är så långa som man tror träffar inte bommen nosen. Det är masten som tar i nosen så därför brukar jag ha ett mastvadderings skydd precis under bommen. Hårt mot hårt går inte på de nya brädorna, det blir sprickor direkt på min rrd. Bommskyddet är fortfarande bra att använda eftersom bommen kan träffa aktern på brädan.

Det går nästan att lära sig att inte träffa nosen genom att snabbt styra riggen i kastfallet från nosen (genom att skota in eller ut i fallet typ…).

• johanc

Medlem
    31 maj, 2004 vid 08:57

Men Mats!

Du kunde väl ändå ha kostat på dig mattejp!!

;-P

JohanC

• matsb

Medlem
    31 maj, 2004 vid 09:09

mors johan,
    kan berätta att man såg mycket kul på haga under SM -helgen…. grin.gif
    inte mina grejer…. shocked.gif

mats

• martin

Medlem
    31 maj, 2004 vid 21:51

Jag vet inte om det finns orginal-noskydd till alla JP-brädor. Kan tänka mig att det inte finns till vågbrädorna tex. På Haga såg jag iaf i helgen en Freestyle 103 -03 med formanpassat glasfiberskydd.

• herodude

Medlem
    31 maj, 2004 vid 22:05

aah får hoppaspå det bästa till min freestyle/wave då.. laugh.gif hehe

ingen som ville scanna i sin boards lr?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.