Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nostalgi surf på Styrsö/Göteborg imorgon!

• Nostalgi surf på Styrsö/Göteborg imorgon!

Publicerad av bananen på 26 juli, 2007 vid 07:16

Jag antar att det som var med på den gamla goda tiden inte läser detta, men om någon mot all förmodan gör det så blir det ett nostalgi surf på styrsö imorgon och i övermorgon. Övriga kan ju packa brädan på skärgårdsbåten eller ta snipan;-)

Så alla skärgårdsbor, damma av era prylar och ta er ner till Uttervik i morgon. Dax att rida vågen på Lassebrott!

// Jonas

bananen svarade 17 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • gammel-ippa

Medlem
    26 juli, 2007 vid 08:16

Jodå, Jag har läst detta , men jag bor i Nyköping.
    Jag började surfa när jag var 15 år. Windsurfer med träbom 🙂
    Det var 1975 och jag har surfat sedan dess.

• speedjanne

Medlem
    26 juli, 2007 vid 08:26

Svärföräldrarna har hus i Tången och har flakmoppe,hade vart kul att testa att surfa därute.Är det inte en massa småöar och skit man måste kryssa sig igenom för att komma ut till fritt vatten?

Mvh Janne

• anteman

Medlem
    26 juli, 2007 vid 12:37

i´ll be there, vilken tid drar du ner Jonas?
    Var riggar du, är det nere vid ”badhuset” innan bron/bryggan eller?
    Andreas

• bananen

Medlem
    26 juli, 2007 vid 15:06

Gött mos. Om man skall tro DMI så brakar vädret igång direkt på morgon kulan. Kanske masar mig ner till tio-rycket. Det är smart att rigga vid dassen/soptunnorna och sedan hoppa i utanför piren.

Bifogar karta:

Om det blir hård sydväst kommer det att rulla in fetingar under dagen. Obs, dessa vågor bryter inte bara sjögång. Innanför amneskären är vattnet alltid platt och vinden brukar inte vara alltför byig.

Obs att detta inte är ett fantastiskt surfspot, jag råkkar bara befinna mig här och ha lite nostalgiska relationer till stället då det var här alllt började en gång i tiden 🙂

Så ta fram de gamla prylarna. Kanske kan ippa lägga ett korsförband på träbommen och sjösätta Windsurfern? (Bara skoja 😉

• bananen

Medlem
    26 juli, 2007 vid 15:07
    Speedjanne;400279 wrote:
    Svärföräldrarna har hus i Tången och har flakmoppe,hade vart kul att testa att surfa därute.Är det inte en massa småöar och skit man måste kryssa sig igenom för att komma ut till fritt vatten?

Mvh Janne

Jo, visst är det så. Massa kobbar, grynnor och skär som läar 😉

• bananen

Medlem
    28 juli, 2007 vid 07:24

Igår var det tre gubbar ute, nästan fler än på den gamla goda tiden. Hur många blir det idag?

• memark

Medlem
    29 juli, 2007 vid 07:16

Om ni känner familjen Holmström på Styrsö kan jag berätta att dottern Susanna just köpt en gammal åttiotalsbräda med segel på en loppmarknad. Familjen är även berömd sen tidigare för att försöka segla runt i en eka utan köl.

• bananen

Medlem
    30 juli, 2007 vid 07:02

Skall kolla efter någon som kör med vindsurfing segel på en eka… Sicket tryck det var igår. Den västliga dyningen var inte bara sunkig utan även stor och kraftig. Om det ändå fanns ett rev! Skönt med vilodag idag.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nostalgi surf på Styrsö/Göteborg imorgon!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.