Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Novis har frågor
- 
När du som nybörjare och förstagångssurfare gäller det att du har stor bräda. Jag skulle säga runt 180-200 liter, och ganska bred sådan också för balansen. En gammal polare till mig ligger runt din viktklass, och han surfar runt i alla möjliga förhållanden, glatt fullplansgippandes och hoppandes. Bara du kommer igång och förbi de första trösklarna i utvecklingskurvan kommer du se en skön utveckling av lite muskler, och framför allt teknik. Spinkig 65 kilos-snubbe som jag själv är kör jag på små saker (för små) och planar ändå relativt tidigt. Poängen är att det finns utrustning för alla vikter, stilar och intresse. Bli inte avskräckt av RasmusW ”Björn Dunkerbäck-snack” 😉 Alla kan, och har förutsättningen för att bli bra. Ut o blöt ner dig och få så många timmar du bara kan på vattnet, även om det blåser 1.3 m/s. Balansen och tekniken utveklas och snart tittar du inte ens på din utrustning utan allt flyter automatiskt och reflexmässigt. Ha d gott 
- 
Calle_B wrote:När du som nybörjare och förstagångssurfare gäller det att du har stor bräda. Jag skulle säga runt 180-200 liter, och ganska bred sådan också för balansen. En gammal polare till mig ligger runt din viktklass, och han surfar runt i alla möjliga förhållanden, glatt fullplansgippandes och hoppandes. Bara du kommer igång och förbi de första trösklarna i utvecklingskurvan kommer du se en skön utveckling av lite muskler, och framför allt teknik. Spinkig 65 kilos-snubbe som jag själv är kör jag på små saker (för små) och planar ändå relativt tidigt. Poängen är att det finns utrustning för alla vikter, stilar och intresse.Bli inte avskräckt av RasmusW ”Björn Dunkerbäck-snack” 😉 Alla kan, och har förutsättningen för att bli bra. Ut o blöt ner dig och få så många timmar du bara kan på vattnet, även om det blåser 1.3 m/s. Balansen och tekniken utveklas och snart tittar du inte ens på din utrustning utan allt flyter automatiskt och reflexmässigt. Ha d gott Tackar för de uppmuntrande orden 🙂 
Logga in för att svara.