Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › np 5000
- 
		np 5000Publicerad av henkeboy på 16 januari, 2005 vid 12:05Hur långt in på sommaren pallar man o köra med en np 5000? Funderar på att investera i en, men undrar om ja behöver en sommardräkt då oxå om de blir för varmt?? jakob_s svarade 20 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
- 
			5 Svar
- 
Du bör ha en sommardräkt oxå. 
 Vinterdräkt på sommarn e ingen höjdare.
 Kommer ihåg på Haga i somras när jag glömt min sommardräkt och fick ta av dräken på överkroppen och knyta armarna runt midjan för att det blev så varmt. Och det var ändå i juni, innan det riktiga värmen i luft och vatten kommit.
 Så mitt tips är en sommardräkt oxå, det behöver inte vara nån värsting modell, bara det är nåt att ta på dig.
 Prolimit har en skitsjyst modell.
- 
Å andra sidan så kan man, om man måste, köra i badbyxor på sommaren. Jag hade en NP 4000 torris som enda dräkt i flera år och körde i badbyxor under juni-september. Jepp, torrisen åkte på först i början av oktober. Sen i år köpte jag en shorty som komplement, jävlar vilket lyft! Nu funderar jag på att komplettera med en billig långärmad dräkt i tunt neopren. Och givetvis biter man ihop och kör i badbrallor en sommar och köper sommardräkten på höstrean!  
- 
höhö har slått till… litar på er!  jävlar om de inte funkar nu.. jävlar om de inte funkar nu.. //Henke 
Logga in för att svara.