• nlc

Medlem
    29 juni, 2007 vid 16:41

Ser fett ut och lite racigare än Saberseglet och jag tolkar NP:s beskrivning av seglet som att det är mindre cross-over och vågor och mer speed och plattvatten. Lite lustigt dock att de skriver att det ska vara lätt att rigga med både X3 & X6 master men visar upp X9:an som ”related product” (att jämföra med Saber som hade X6). Kanke man skulle komplettera sin segellinje med ett 5.7…

• jester

Medlem
    29 juni, 2007 vid 16:52

Coolt namn iaf… Att ens rekommendera en X3-mast tycker jag är helt fel. Den masten hör inte hemma nånstans i mitt tycke…

• nlc

Medlem
    29 juni, 2007 vid 17:51

Inte ens i ett vågsegel för flugviktare ? 😉

• jester

Medlem
    29 juni, 2007 vid 18:03

Inte för ett par år sedan iaf. Hade faktiskt lite vågsegel förut, och dom funkade inte alls med X3-masterna. Såg riktigt illa ut, och det slutade med att jag bytte ut masterna till Gun master (75% kol), och seglen såg ut som dom skulle och fungerade mycket bättre. Förhoppningsvis funkar nyare X3-master bättre…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications