Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › NPs huva med väst, utan- eller innanför?
-
NPs huva med väst, utan- eller innanför?
Publicerad av ollefax på 6 april, 2004 vid 13:24Själv har jag alltid haft den innanför, men har nu sett bilder på folk som har den utanpå, vad är det rätta?
Vad säger ni? Själv tycker jag den funkar fint innanför…
styret svarade 21 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Den eviga frågan…tror att den egentligen är gjord för att ha innanför dräkten.
För-/Nackdelar med att ha den utanpå:
+ Stoppar vattnet ifrån att komma in i nacken.
– Midjeselen vill glida på västens yttermaterial.Att ha den innanför dräkten:
+ Slipper problem med hängselen som vill glida.
+ Värmer bättre (beläggningen på insidan av västen ska reflektera kroppsvärmen).
– Det kommer lättare in vatten i nacken på dräkten.Själv har jag hitills haft den utanpå, men tänkte prova att ha den innanför i vår.
-
Jag hade den först innanför, sedan utanpå. Till sist fick jag sån ångest över vilket av det jag skulle ha så tog fram en ärkesax och separerade huva från väst
Nu använder jag huvan som huva och västen som rash-guard på somrarna, typ. -
kan inte man ha 2 st, alltså en innanför och en utanpå. då kanske man får maximal skydd mot vatten som rinner i nacken?..
/Jojo
-
då är det bättre å ha en shortjohn under.
Nej man får inte in vatten i nacken om man gör som Styret och bara surfar på nätet, men på vattnet beror det ju givetvis på vilken dräkt man har. Så som min som både läcker in i nacke och dragkedja är det väldigt fördelaktigt att ha den på utsidan
/A -
jag har den alltid på utsidan, men det beror nog helt på varför man har den och vilken dräkt man har, har man den för att västen skalla värma maximalt är nog insidan bäst, men har man den utanpå , så tycker jag att den tätar väldigt bra, jag får i stort sett inte in vatten i min dräkt med västen utanför…
-
har innafnför har altd haft den innanför och kommer nog alltid ha den innanför, för det tycker jag är varmast å så tror jag, men om man har en torrdräkt så tror jag nog det är bäst å ha den utanför aför att slippa det nämnda rinnet i nacken men jag måste säga som styret har inte märkt ett piss rinn i nacken, det är väll ni andra som har så crappy dräkter sååå.. Neilpryde E3 säger jag bara…
-
jag kan medela herr A att jag minsann har 9 surf för året, hur många har han själv?
sen att jag inte ahr nått att göra efter och emmelan surfen är en annan historia. idag har jag skaffat ett liv och vart på bio…
-
Bra skrivet styret. Man ska fan ha de slackt. Ta livet som den kommer och festa loss när tillfälle bjuds

**Proud citizen of DR slackestyret**
Helleluya
-
Det var menat som ett skämt, förlåt om du tog illa upp.
Vad det gäller antal surfdagar i år, så har jag faktiskt tappat räkningen, förutom förra veckan då det var 5, så säg 20 kanske.
-
jag hajjade det. inget illa taget. jag vet att jag är en jävla konfräka men det är inte mycket att göra åt.
Går ju bild och form med bland annat digital inriktning så ibland måste man ju ta en liten paus från ”seriöst” arbete och eftersom man redan sitter vid datorn så är det ju lättillgänligt.
Logga in för att svara.