Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ns 05 + rdm = ?

• ns 05 + rdm = ?

Publicerad av frippe-s på 8 september, 2004 vid 21:09

Någon som vågar sig på den ekvationen? Jag är sjukt sugen på ns 05 superstar/instinct/duke/disco (har ej bestämt mig för vilken/vilka modeller) och har i nuläget två challenger rdm-master som jag inte vill byta ut. 430-masten är 100-procentig med imcs 21 och 400-masten 65-procentig med imcs 19…Jag är medveten om att det troligtvis inte är optimalt men man tycker ju det bör funka ok iaf då ns säljer en needle sen 04 som är avsedd som alternativ till dessa segelmodeller, nu är väl iofs needlemasten en ds…hmm jäjä, kom med åsikter!
    /fralle

anonym-anvandare svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • voodoo

Medlem
    9 september, 2004 vid 04:55

sälj rdm masten och köp en ds, för du vill väl självklart ha ut det ultimata av dina NYA segel wink.gif

• oscar

Medlem
    9 september, 2004 vid 06:09

Varför inte testa om det funkar? Förmodligen funkar det helt OK.

• ola-h

Medlem
    9 september, 2004 vid 07:55

Det är inte riktigt svar på din fråga, men snart kommer Streamlineds nya master och de har en speciell rdm-version som är gjord just för att passa till North, NP och några andra märken som inte designats för rdm.

• frippe-s

Medlem
    9 september, 2004 vid 08:38

Därför att det är en ganska dyr affär om det inte skulle funka alls, eller hur? Man har ju hört att north med rdm kanske inte är en hit alla gånger, är det ingen som kör eller åtminstone har testat north med rdm förresten, måste ju finnas någon! tongue.gif
    /fralle

• ola_p

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:16

Jag testade ett dr x 4.1 från 01 med en 400 50% dropshape och en 90% the skinny 370. Seglet är rekomenderat till 400 mast. Tyckte känslan var goare med rdm masten, om än ngt anorlunda, framförallt när jag seglade freestyle, till vågsegling kändes valet ngt mer tveksamt, men å andra sidan blåste det egentligen 3.5 den dagen jag testade 370 å vågsegling…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2004 vid 16:22

Kör mina disco comp från 03 på andra master än rekomenderat, funkar skitdåligt, kan aldrig få de bra riggade speciellt 5,9 på en vindsurfing.se 70% mast.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications