Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu är det dax!

• Nu är det dax!

Publicerad av hellgren på 25 maj, 2005 vid 22:29

Jag vet att jag har tjatat och gnatat om det länge nu, men till midsommar får jag äntligen pengar att köpa mig den efterlängtade andra brädan. Så i sommar kanske man får chansen att utvecklas lite. Men jag väger fortfarande 90 kg, så jag antar att det får bli en 120-130 liters bräda. Frågan är ju nu bara vilken? Jag hade hoppats på att hamna kring 2000:- Vad rekomenderar ni?
    Hittade en Fanatic Mega Falcon för 1800:- ink boardbag och frakt. Men om inte jag har helt fel så är det en slalom bräda. Jag tror jag är ute efter en freestyle/freeride. Vad tror ni?

Sen tänkte jag kolla också om det är nån i gbg trakterna som kan komma att ha nån möjlighet att packa in en kille till i sommar? Nu menar jag ju naturligtvis inte att jag vill ha några konkreta svar men brukar det finnas nån möjlighet? Annars måsste jag nog dra av lite på brädbudgeten och lägga några slantar på en bil också.

peace out!
    /Hellgren

hellgren svarade 20 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jonasp

Medlem
    26 maj, 2005 vid 07:24

jag skulle rekomendera att du mer tänker dig 3000:- och uppåt samt håller dig på rätt sida 2000.
    en freestyle alt freeride passar nog bra, hur stor är svårare att säga. Jag väger ca 80 och kör på en 113l men skulle ofta kunna ha mindre. det som är bra med den är lättvindsegenskaperna, kan lägga på en 7,8 på den.
    försök att prova lite olika för o känna på storleken, på fituna i helgen kanske du kan få en uppfattning även om det är lite dyrare brädor.

• hellgren

Medlem
    26 maj, 2005 vid 11:29

3000 känns tungt alltså. Fituna säger du? Ligger inte det i sthlm?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu är det dax!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.