Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Nu borde det väl ha gått snabbt idag..
-
Nu borde det väl ha gått snabbt idag..
Publicerad av Knatte på 3 september, 2006 vid 13:53Så nu hoppas jag på lite positiva rapporter från dagens snabba surf! 🙂 TT om inte annat, borde väl kunna ge skapliga tider och några nya t-shirtar:tongue: :tongue:
speedkenta svarade 19 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Japp många rekord slogs i TT trots sjukt med gräs..
Erik Larsson 37.5 knop!!!!!!! F2 Missile och Gaastra Vapor 5.5
Surfan och Jester över 36knop
Jag tog också PR med 35.3 vi får väl se vad det blir när det kommer in på GPS-speedsurfing.
Mvh Janne
-
Japp idag blev det lite åka av. Flera av oss satte pers. Synd bara på sjögräset, bromsade extremt mycket. Kul o se 36.0 på displayen, men det sänktes sedan i GPSar… 🙁
Eriks 37.5 var mäktig, men så var han nära att bränna upp på land oxå!
-
Knatte
Gäst3 september, 2006 vid 16:44Kul att se att TT är snabbast i sverige igen 😀 37.5 knop är ju inte kattpiss om man säger så

-
Ostkustarna kommer ju med det ena svartepetterresultatet efter det andra på Gps-speedsurfing att dom inte skäms!
Mvh Speedjanne (polsk lastbilswhiskypåverkad)
-
Svartepetterresultat?? Nä nu jävlar!!
Var är Eriks session på GPS-speedsurfing???
Verkar som man måste till TT o tvåla dit några goa gubbar.
Blir det något näsat helg så kommer jag, verkar so man måste ha med sig sjögräsfenan?
Jag o GetWet stompade omkring på fituna idag men det var för choppigt som vanligt. 10-13 m/s och ett jävla svalp. Kul att få prova Falcom 80:an grym bräda, den kan man nog åka riktigt fort med.
Hoppas på vind nästa helg! -
culing wrote:Svartepetterresultat?? Nä nu jävlar!!
Verkar som man måste till TT o tvåla dit några goa gubbar.
Blir det något näsat helg så kommer jag, verkar so man måste ha med sig sjögräsfenan?
Jag o GetWet stompade omkring på fituna idag men det var för choppigt som vanligt. 10-13 m/s och ett jävla svalp. Kul att få prova Falcom 80:an grym bräda, den kan man nog åka riktigt fort med.
Hoppas på vind nästa helg!
då är vi i holland!! -
Så du ska till Holland iallafall.
Själv har jag samlat pluspoäng i fyra månader för att komma iväg en helg med gamla kompisar. -
Här kommer en lite mera utfölig rapport.
Vi dök upp på stranden vid 8-snåret på morgonen, och möttes av sydlig vind. Vi såg direkt att det såg rejält choppigt ut. Ygge var först ut på vattnet, och han blåste mer eller mindre bort. Damn det blåste rejält! På med 5.8, min fina TB 58 och en 28 Select fena. Och jösses vad studsigt det var där ute! Och rejält med vind var det oxå. Kombinationen studsigt (berodde bla på högt vattenstånd) och rejält med vind (byar runt 18 m/s) gjorde det svårt o köra fort. Jag Surfan och Erik toppade 34 knop.
Efter ett tag avtog vinden samtidigt som den vred över till sydväst. Och iom detta vrid passerade vi strömmarna i vattnet i rät vinkel. Mao grymma problem med sjögräs. Dock blev vattnet plattare, och åt ena hållet hann man komma upp i fart innan man kom till sjögräset. Det var nu dom bra tiderna sattes. Gällde att ha lite flyt med vindbyarna då det var lite byigt. Kan nämna att 10 av 10 som var ute ett tag körde fullcambrat!! 😀 Borde vara Wave Classic lite oftare… 😉
Tiderna som presterades vet ni redan, så sammanfattningsvis kan man säga att det var en bra dag på TT, men långt ifrån perfekt!
Nu på torsdag/fredag åker ju jag och Surfan från Gbg, Get Wet o MacTS från Ståkkholm o Gävle och Pugge o Faster till Holland. Skall bli kul o jämföra sig mot holländarna. Har vi lite tur med väder o vind, så kanske 40 knop hägrar för vissa av oss. Faen vet att vi kommer försöka iaf! -
Skåne bjöd på en del vind fram till 12-snåret, men inget utöver det vanliga, efter det så var det ca 1,5 timmes stiltje varav det efter det blev ca 1 timme i ”söndagsegling” med 6,7.
Dagen plus till alla er som satte så väldigt bra tider.
Dagen minus till sjögräset och SMHI som lovade kuling i Skåne idag – ufon… -
Grymma tider idag!! Själv hann jag bara bli blöt upp till vaderna när min mast gick av:frown::frown: Tänkte själv dra till Holland men hittar jag ingen mast så känns det ju riktigt surt!
Så är det någon som har en mast typ NP X6 el. X7 460 till salu eller vet någon som har nån till salu så vänligen hör gärna av er omgående till mej!
Pugge
-
Kolla om Skidsport har någon X6, vi tar med den till Holland.
-
Knatte
Gäst4 september, 2006 vid 07:08Hur fort blåste Ygge bort ?? Blev det några nya rekordtider ??
Ygge var först ut på vattnet, och han blåste mer eller mindre bort. Damn det blåste rejält!
Logga in för att svara.