Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Nu borde det väl ha gått snabbt idag..
- 

Nu borde det väl ha gått snabbt idag..
speedkenta svarade 19 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 22 Svar 
- 
Knatte wrote:Hur fort blåste Ygge bort ?? Blev det några nya rekordtider ??
Inte alls.
Har ingen hårdvindsslalom och anlände med min Manta 68 och en 5.8m2. Det såg ok ut när jag kom och var lätt överriggad på väg ut. Precis när jag skulle vända och ladda för en slör sa det bara pang. Vinden ökade från kanske 13-14 till det som man ser på Jesters bild som peakarna på kanske 18-19. Vattnet blåste av vågorna och havet var helt sjukt. Någon tung stjärna hade kanske kunnat hålla dessa grejer i sådan vind, men inte jag. Fick ligga och vänta på vindhål och tog mig iland i ett sådant till största del med body drag efter brädan och avslutade med att ta mig upp och köra en spinout på 300m. Sedan åkte jag och hämtade vågisen och åkte runt lite i viken. Reflekterade över en hel del denna dag och efteråt. Skall skriva en liten betraktelse vid tillfälle.
 - 
Vill bara tillägga att jag nog glömde en smiley i min Ygge-kommentar. Jag var ju själv när o blåsa bort med samma segelstorlek och mindre bräda. Surfan bytte ju ner sig till 5.4…
Så här komme den: 😀 - 
Var ju en del weed i viken dock.
Kändes tröstlöst med windtechen och spikrak fena.När ni åkt grävde jag fram en gammal
P&A slalomfena som var lite svept:
Underverk!
Behövde bara rensa var fjärde-femte repa
och kunde gippa fram och kunde testa lite laydown:laugh:Undrar vad Ni körde för fenor och med vilket resultat
(i avseende på weed/speed factor).Med tanke på erfarenheten med den gamla PA-fenan så kansle man
klarar sig rätt bra med en Viper-speed om det inte är
allt för javla mycket gräs? - 
Jag körde Viper Speed 28 cm, och fick rensa precis hela tiden. Fick 2 repor utan sjögräs efter vindvridet… Repan från parkeringen och bortåt var helt omöjlig, hel brädan vibrerade pga allt sjögräs…
 - 
Hmmm… Många på TT med GPS igår, men bara 4 som skickat in på gps-speedsurfing.com??
 - 
Jester wrote:Jag körde Viper Speed 28 cm, och fick rensa precis hela tiden. Fick 2 repor utan sjögräs efter vindvridet… Repan från parkeringen och bortåt var helt omöjlig, hel brädan vibrerade pga allt sjögräs…
HM.
Ni har inget sjögräs. Gå in på vår webbcam klicka på förstora bilden, då djävlar snackar vi gräs. Ligger i drivor vid strandkanten.
Dom där ynka stråna ni har är väl inget.
Det är så mycket gräs att Pugge knäckte masten för att han hade så mycket gräs under fenan så masten höll inte för trycket att driva honom framåt.
Och Robbans mastförlängare gick av av samma orsak.
En fördel är det. Man blir inte blöt när man trillar i - 
Speedkenta wrote:Jester wrote:Jag körde Viper Speed 28 cm, och fick rensa precis hela tiden. Fick 2 repor utan sjögräs efter vindvridet… Repan från parkeringen och bortåt var helt omöjlig, hel brädan vibrerade pga allt sjögräs…
HM.
Ni har inget sjögräs. Gå in på vår webbcam klicka på förstora bilden, då djävlar snackar vi gräs. Ligger i drivor vid strandkanten.
Dom där ynka stråna ni har är väl inget.
Det är så mycket gräs att Pugge knäckte masten för att han hade så mycket gräs under fenan så masten höll inte för trycket att driva honom framåt.
Och Robbans mastförlängare gick av av samma orsak.
En fördel är det. Man blir inte blöt när man trillar i 
Logga in för att svara.