Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › nu går det av i halmstad
-
nu går det av i halmstad
Publicerad av anonym-anvandare på 5 april, 2003 vid 08:13Det blåser som fan från nord, verkar bli frösakull som gäller för sideshore o vågor…
lars_k svarade 22 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Gyt. Vad tror du om Haverdal-Vilshärad? Frösakull ligger lite norr om Tylösand eller? Jag kanske dyker upp….
-
Jaha. Vafan var du då? Brorsan och jag var ute i Frösakull, gick av bra med 4.5 i den byiga vinden. Dock inga vågor att tala om (lite offshore-vind). Här försöker jag rida en nära nog obefintlig våg:
-
det blev järnet vid ett spott i torekov trakten… bra vågor, lite byig vind men , hyfsat sideshore…
-
Aha. Tänkte väl att man skulle kört längre söderut. Nere vid Båstad och västerut hade det ju varit nästan onshore. Torekov längst ut på spetsen ser bra ut för sideshore vid NO…Får bli nästa gång =)
-
Det är Malen som gäller, det ligger lite öster om Båstad.
-
OK gött. Det var det vi sa igår – Vafan åkte vi inte till Båstad för…Fint att få lite spot tips, tackar

-
Har du inte fler bilder? Släng upp dem då! Härlig bild!!!
-
När var ni där och segla? Jag var ute vid 11,45-12,30 och var helt toköverriggad med 5,0.
Sen orkade jag inte vänta på att vinden skulle dippa, jag körde tylösand. -
Aha, vi såg inga andra surfare.
Vi var där senare på eftermiddagen 15-17 ungefär. Vi körde 4.5 med bra tryck, ju längre ut desto mer vind. Vi ses nästa gång =)
Logga in för att svara.