Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › NU hände det grejor!
-
NU hände det grejor!
Publicerad av calle_b på 26 juni, 2006 vid 12:41Efter att ha suttit som klistrad framför prognoserna idag, kom uppdateringen:
Gotlands Farvatten:
Tisdag eftermiddag: Sydväst, 8-12 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 80%Inte dumt, blir jag ensam på Sudersand?
calle_b svarade 19 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
JAaaa kommer…. ej….(för de e lite långt att åka, 80 mil + färja).
Men hare kani/o-n!
-
Hehehe! Men på NO då? Jag kommer trakasera din nu mera norrbottniska påbrå så fort jag får tillfälle.
Har några svala bilder från Ekeviken på rak väst som jag kan maila över. Tillsvidare: en bild från SkalaSand i uppror, bild två från fyren. Stort.
(jag mkt förskyld o med respekt för de strömmar som bildas där..)Akta dig för myggen.
-
Äh.. så där ser det ut i vattenpölen utanför mitt hus när jag susar förbi 😉
Nä nu ska jag köra lite body pump så man får en vältrimmad knöl på överarmen.
Moj!
-
Jag lägger en bottensväng i ditt namn imorrn. Lycka till me knölen.
-
Vindu
Gäst26 juni, 2006 vid 14:09Calle_B wrote:Hehehe! Men på NO då? Jag kommer trakasera din nu mera norrbottniska påbrå så fort jag får tillfälle.Har några svala bilder från Ekeviken på rak väst som jag kan maila över. Tillsvidare: en bild från SkalaSand i uppror, bild två från fyren. Stort.
(jag mkt förskyld o med respekt för de strömmar som bildas där..)Akta dig för myggen.
Hej
Skala är en favorit. Problemet är att det bara funkar riktigt bra mellan 200-230 grader, tillräckligt för att vinden skall bita vid land, utan att bli för mycket onshore. Har i och för sig inte kört när det ligger på ostliga riktningar. Däremot strömmarna, hur mycket myt och hur mycket sanning ? Säg att jag seglat åtta – tio gånger där på dessa grader och det har varit rejält stort många av gångerna. Men har inte märkt något särskilt.
Har du, har någon annan ?
Uff
-
Vindu wrote:Calle_B wrote:Hehehe! Men på NO då? Jag kommer trakasera din nu mera norrbottniska påbrå så fort jag får tillfälle.
Har några svala bilder från Ekeviken på rak väst som jag kan maila över. Tillsvidare: en bild från SkalaSand i uppror, bild två från fyren. Stort.
Hej
Skala är en favorit. Problemet är att det bara funkar riktigt bra mellan 200-230 grader, tillräckligt för att vinden skall bita vid land, utan att bli för mycket onshore. Har i och för sig inte kört när det ligger på ostliga riktningar. Däremot strömmarna, hur mycket myt och hur mycket sanning ? Säg att jag seglat åtta – tio gånger där på dessa grader och det har varit rejält stort många av gångerna. Men har inte märkt något särskilt.
Har du, har någon annan ?
Uff
Jag brukar inte märka så mycket överhuvudtaget, och inget alls på Skala…..
-
Oregistrerad
Gäst26 juni, 2006 vid 15:07Åjo, när du knyckte min våg, så du knäckte fenan och fick segla in på hängseleskroken, märkte du nog att det gick trögt och blev lite jobbigt för armarna.
Inte sant ?
U
-
Oregistrerad wrote:Åjo, när du knyckte min våg, så du knäckte fenan och fick segla in på hängseleskroken, märkte du nog att det gick trögt och blev lite jobbigt för armarna.
Inte sant ?
U
Ja just det! Berodde det på strömmen?
-
…..eller hängselekroken? 😉 hmm, personligen har jag inte så mycket erfarenhet av Skala. Vattnet rörde sig, åt vänster ganska rejält från min vinkel när jag plåtade. Men, det är rätt stor sjö där med, de större jag sett. Vågorna bryter LÅÅÅÅNGT ut…
-
Hoppla!
Ser ut som tisdag eftermiddag och onsdag förmiddag kan bli något! Jag råkar vara på G-land och har med mig lite grejor. Var köär vi på sydväst. Sudersand Fårö kan väl bli fint med hyfsad vinkel. Har ni locals bättre förslag?/Jesper B
-
tror nog Skala levererar betydligt mer, kolla vinkeln bara. Precis som Uffe skriver så bör det ligga på 200-230 grader. Vill det sig så levererar Skala MYCKET bättre än flacka och stökiga Suder. Inte för att jag är en waverider men även snabba grejer går att köra i bra vågor……..och det blir det på Skala, och så vackert sen då!
-
Då håller vi tumbsen för att vinkeln funkar på Skala.
Botten? Sand/Sten – Sten? Bumlingar som man bör passa sig för? Tips är alltid bra… 😉
-
Hmmm, nedskrivningar av progn. Och 230 grader vete faen.. Kunde jag, skulle jag ner till sudret idag, typ åt Klinte-hållet. Hyfsade sandbankar och mer vind…
-
Hmm, inte alltför bra dag. Fick ca en timme med hyfsat drag i 5.3:an. Faktiskt skön vinkel, kunde vart liiiite mer sideshore, men vågridningen gick på de ganska långa vågorna, brösthöga set. Nån annan som var ute runt Ön?
Logga in för att svara.