Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny fena, men vilken??
- 
@dr Masse 387057 wrote: Jahapp. Rasmus, jag trodde att du redan hade ett all-time high svar här på konfen, men så smiskar du in detta. :crazy: Jaja. Nu vet jag att vindsurfing är det enda kända exemplet på att utmattning inte ger träningseffekt men här tycker jag att jag nämnde att en skadad fena kan ge spinoutproblem. Vad jag påpekade är att skadan sällan är hela orsaken till att man får spinoutproblem. Det är välkänt och har beskrivits fler gånger än jag kan minnas att seglare som tror de kommer få spinout ofta tenderar att segla på ett sätt som ger spinout och att exempel på det återfinns såväl bland nybörjare som bland duktiga tävlingsseglare. 
- 
jag körde 6.2 på min ron 21a förut och tyckte inte det var några som helst problem. snarare tvärtom. 25an plockades bara fram extrema lättvindsdagar då slidegrejer (dom två jag klarar av…) inte var att tänka på. 25 är ju sjukt svårt att göra tex vulcano med tycker jag. 
 RON är en sjukt bra fena. jag äger visserligen inte så mycket men känner ingen tyngre freestyleseglare som kör med några större fenor för att dom skulle väga mer.
- 
Jaha, och nu blev det rörigt igen.. Förresten styret, vad gör du i karlshamn? Pluggar media teknik? 😀 
 Du bodde ju så nära haga, det måste vart nått som lockade ofantligt där nere i blekinge (bara nyfiken för att jag själv pluggat där).
- 
Nä. min flickvän bor där. bor fortfarande kvar nära haga med. åker mellan lite. 
- 
Som sagt 2 nya fenor är nog inte fel. En för att plana tidigt och en som man kan ha för att göra enkla slides när det blåser. En fena till allt är kompromiss. Det är bara att prioritera. 
 Kan du förresten inte putsa ner din gamla 24 till en 23, eller är det en komposit?
- 
@styret 387322 wrote: Nä. min flickvän bor där. bor fortfarande kvar nära haga med. åker mellan lite. Aha, miss i protokollet där 😉 Men karlshamn är schysst på sommarn… Bra fråga, verkar bara sjukt mäckigt att slipa fenor.. Flisor här o där.. Och så känns det ju som att det är ganska känsligt med form och allt. 
- 
@hellgren 387327 wrote: Bra fråga, verkar bara sjukt mäckigt att slipa fenor.. Flisor här o där.. Och så känns det ju som att det är ganska känsligt med form och allt. Plus allergent epoxidamm -> våtslipa är det som gäller. Fast man måste inte slipa till det petnoga. Någorlunda symmetriskt plus att hacken är borta räcker en bra bit. Men jo det är för jobbigt för att jag ska orka göra det speciellt ofta. 
- 
Våtslipa? Asså jag har kanske inte tummen mitt i handen, men den sitter inte riktigt där den ska. Dessutom ligger verktygen kvar i butiken. Funkar det inte med sandpapper och en kloss eller? 
- 
Klart det funkar men då yr det omkring en massa damm som man inte alls vill ha i ögon eller luftvägar. Den stora fördelen med våtslipning är just att det är mycket enklare att hålla sandpappret blött än hålla på och krångla med andningsskydd och skyddsglasögon och sånt. 
- 
Eller kolla med Janne Blidberg i Kode(utanför Götet) 030350691 (Han är en fena på fenor, stick till honom nån hundring så blir den som ny, jag har köpt några G10 fenor som han gjort helt själv, jävligt bra) 
Logga in för att svara.