Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Ny film: F2 Speed Challenge 2006 Torkelstorp
-
Ny film: F2 Speed Challenge 2006 Torkelstorp
Publicerad av philippos på 28 april, 2007 vid 11:14Nu har jag klippt ihop matrialet jag fått från tävlingen i höstas. Filmat utan stativ och med lite keff färgbalansering i kameran men kanske roligare än ingen film alls. Klippen är ganska långa vilket gör filmen lite enformig men den är gjord främst för er som deltog.
Ligger under filmer på kulingvarning.nu (obs! under begränsad tid). Håll till godo!
Speeds up!
Glöm heller inte att anmäla er till årets upplaga av F2 Speed Challenge
tobhed svarade 18 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag har inte sån jättekoll på speed men jag tycker att Johan Gerlander har en grym stance när han seglar. Det ser så rätt ut med benen, frambenet sträck och bakbenet lite böjt och bara vara motvikt så mycket som möjligt. Stämmer det?
-
Knatte
Gäst28 april, 2007 vid 17:21Kul att se filmen. Någon gjorde ju en skapligt vurpa vid målgången:smile:
Men det som var filmat från tornet, var ju intressant att kolla på. Man ser ju vilka olika stilar alla har.. -
Shit vad det gå undan. Härlig film, jag gillar när det är filmat framifrån och brädorna knappt rör vattnet. Att segla så utan hjälm, hur vågar dom :shocked: Hur mycket blåste det vid tillfället ?
//Björn
-
Tack för filmen. Tja man har en del att jobba på med stancen.
-
Sidan nere? Såg filmen hos Surfan igår kväll, och jag måste säga att fartkänslan är ovanligt hög på denna rulle. Alltid kul o se sig själv på film oxå, sker ju inte tokofta, direkt.
Kastfallet presterades väl av Hellboy (en av tre som jag minns hade hjälm, Torbjörn och jag var dom andra 2). Om jag inte minns fel så var det första repan på Naish Speed Pro. Är ju inte tokenkelt att köra en helt oprövad bräda på tävling sådär… 🙂
-
Jag har inte sån jättekoll på speed men jag tycker att Johan Gerlander har en grym stance när han seglar. Det ser så rätt ut med benen, frambenet sträck och bakbenet lite böjt och bara vara motvikt så mycket som möjligt. Stämmer det?
Johan har en väldigt fin stance, helt klart. Men dock är ju stance väldigt individuellt, finns ju olika skolor på det där.
Är det ok att lägga upp denna filmen på vår hemsida (http://www.teamswespeed.se)? Ej länkat, utan även lägga filmen på vår sajt?
-
@gurra1978 379930 wrote:
Gustav! ska du ner i shopen och handla..:)
En sak jag reagerade på är Marcus Richardson och ”Challenger Aero” Va! vilken jäkla segel ser ju helt perfekt ut för speed mycket buk och en jäkla twist! eller har jag fel? ser grymt bra ut i shapen tycker jag iaf.
alla ser ut och ha bra stance och och bra koll inte direkt någon räddsla i blicken heller, blåste kanske lite för lite för det…:)
-
Blåste faktiskt ganska bra. Var bitvis fullt tryck i 6.8:an. Har sett ett par kort där det definitivt finns lite rädsla i blicken.
-
Det blåste rätt rejält, Wallens tält flög iväg… Ryktet sa väl att vinden var uppe i 19m/sec?
Logga in för att svara.