Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing NY.. hur f-n fungerar Naish ”öglor”..

• NY.. hur f-n fungerar Naish ”öglor”..

Publicerad av anonym-anvandare på 24 juli, 2003 vid 13:48

Är det bara jag som är dum i huvudet.. jag förstår inte hur man ska fästa linorna i varandra..
    Antar att 7m linorna ska sitta på bommen och 20m på skärmen sen skarva ihop dessa..?! är det rätt?
    Hur fungerar deras suveräna ”öglor”?

patrikol svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    24 juli, 2003 vid 14:35

Tvärtom…20 på bommen och sen förlänger du med 7m till. Det är lite knepigt att få ihop dom, kommer tyvärr inte ihåg hur f-n man gör.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juli, 2003 vid 15:07

TAckar.. men måste man verkligen förlänga.. visst om man vill ha 27m men det funkar väl likväl med 20m..?

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juli, 2003 vid 15:42

bättre häng med 27, bättre höjd i hoppen med 20.

thas tha deal nigga

• patrikol

Medlem
    24 juli, 2003 vid 21:15

Du kör vanligtvis med 27 m om det sen blåser väldigt mycket så tar du av 7 m linorna, lite inveklat att förklara med text men jag försöker, trä först 20 m linan igenom 7 m linans ögla, sedan tar du slutöglan på 7 meters linan och trär igenom 20 m linans ögla. Tänk på att dom små tygbitarna i öglan på 7 m linan skall vara uppe vid draken så får du lättare loss linorna efter surfandet.
    Lycka til Patrik

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juli, 2003 vid 14:32

Det tackar jag för, om jag förstått rätt så måste hela 7m linan igenom öglan..?!
    Är det stor skillnad på att köra på 20 resp 27m??

• patrikol

Medlem
    25 juli, 2003 vid 18:31

Det är korrekt, Tyvärr har vindarna inte varit så bra så jag har aldrig behövt att ta av dom. Jag är egentligen inte tillräckligt rutinerad för att uttala mig om det men jag tror att kiten blir snabbare.
    Patrik

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications