Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny ide om sm i år.

• jochum

Medlem
    31 januari, 2005 vid 11:36

Hej Philip, Låter trevlig med en Freestyel tävling i Klagshamn. Jag har ju själv tagit upp vindsurfingen i sommras efter 13 år vila. Har precis köpt min första freestylebräda och tänker därför inte delta i några tävlingar som ni förstår. Däremot hjälper jag gärna till och fixar med ett arrangemang som detta. Jag ska även gå med i Klagshamns vindsurfingklubb och kommer att vara på årsmötet i april då denna fråga kan ventileras. Om ni behöver/vill ha hjälp maila mig på jochum.nordenstrom@flsnus.se

/ Med förhoppning om en blivande fena i Freestyle

• naish

Medlem
    31 januari, 2005 vid 18:06

Precis vad man vill höra mannen cool.gifTACKAR!

• imported_macts

Medlem
    31 januari, 2005 vid 21:09

Svar till:

Svar till:

Skjysst styret. va inne å kolla men lyckades inte hitta mycke. men dum som man e så fattar man ju inte riktit läget nu endå. de står Öland maj (preliminärt). men viste han som skrev detta att öwc inte ska arrangera nån tävling i maj? eller är de preliminärt att nån annan klubb kommer arrangera, fast på öland?

lite luddit. men men

[/ QUOTE ]

Nej det är ingen annan klubb som kommer att köra en tävling på öland.
    Det finns vissa förslag från olika håll som vi skall ta ställning till i ett styrelsemöte.
    vad som är klart är att det kommer att bli en session med SP på Haga då deras teamseglare kommer att ställa upp samt man kommer att få testa deras prylar.
    Alla måste förstå att precis som waweclassic måste man vila sin org ibland för att ladda om.
    Dom som hjälper till är alla seglare som är med för att dom älskar att segla. Att ge dom ett år i lugn och ro tycker jag dom är värda.
    Sen som i andra trådar gå in på vissa detaljer om tält och krigarr är dumt. För oss är detta inga problem. jag tex jobbar i denna branch.
    ÖWC äger pa, komradio, bojar, båtar så detta är inga problem för oss.
    Jag har i många år varnat för att detta kommer att sluta illa. Tävlingar som flyttas helg till helg. Vem fan kan ta ledigt från ett jobb helg 34, 35 eller 36 och veta om han skall vara ledig två dagar innan.
    Det är så dumt att det inte är sant.
    Jag skulle bara garva om en av mina anställda kom på detta vis.
    Sen att lägga ett antal tävlingar under julimånad är stendumt. Folk har familj. En helg kanske din sambo/fru kan ta men när det kommer en helg i början av din sem, en i mitten och sen en i slutet är stendumt ja på gränsen till vansinne. då har du förstört semestern för hela familjen.
    Sen en annan sak. Här på konfen om man läser finns det ett par hundra seglare i världsklass. Sen när det är tävling kommer det bara ett tjugotal.
    En enda tävling på 10 år har vi fått ställa in. Naturligtvis på denna konf var det en massa som skrek på Öland blåser det aldrig.
    vad som är djävligt kul är att när vi vill ta ett ett uppehåll blir det liv i brasan.
    Vilket vi tycker är kul för då vet vi att folk uppskattar våra tävlingar.
    jag personligen tycker det är skitkul. Jag tävlar inte själv. men jag älskar när Get Wet, Staffan, Tung Surf, masse och alla kommer på besök. För det är värt hela mödan för mig.
    Utan tat lungt så får vi se vad som händer.
    Min dröm är att få köra en slalomtävling.
    Och få se vem som vinner Get Wet eller jag 🙂
    Kenneth/Ordf ÖWC

[/ QUOTE ]

Det vet du väl Kenneth att vi kommer ändå…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications