Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny insamling till förmån för trädkitarna

• rambo_johnson

Medlem
    6 november, 2003 vid 12:58

fan va snåla ni e

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2003 vid 13:18

skramla till mig istället. har bara 2 kites behöver en X3 till.

gustav

• sidpiraya

Medlem
    6 november, 2003 vid 13:40

Lägger 200 spänn.

Ska vi inte skramla till en sån här också? http://www.flowrider.com/english/waveinabox.html
    team RH nya vinter leksak 🙂

/Michael

• backe

Medlem
    6 november, 2003 vid 15:07

Sweet, ska nog bygga en själv av en gammal fly-out å en trädgårdslang. Sen kan Zoo få mina kaijgts.

• rambo_johnson

Medlem
    6 november, 2003 vid 15:26

ball pryl made in ZA får kolla in när vi kommer

• skejtar_henke

Medlem
    6 november, 2003 vid 17:30

VILL HA EN FLOWRIDER.. sER JU ASBALL UT.. VILL NU

• brickan

Medlem
    6 november, 2003 vid 19:28

Insammling är ju en bra ide men det skulle ju kännas bättre om man kunde försäkra kiten.
    Nä nått måste hända försäkring behövs.
    Tänk om nått skit går sönder när man kitar tex bilar båtar barn mm vad händer då.
    Jag är inte den som vill stå och försöka förklara bort någon kastvind när tex Rambo har bilen bucklad.

• rambo_johnson

Medlem
    6 november, 2003 vid 19:39

haha, Mackan har försäkring på sina båtgrejer (kiteprylar) försäkrat som familjebåt med 18kvm segel kostar 400 pix om året täcker skador upp till 30,000kr själv risk på 1400 pix, stöld, brand, olycka…

fråga team taggtråd…

• brickan

Medlem
    6 november, 2003 vid 19:47

Fett om det funkar men va ska man säga jag har en 151cm lång båt och 12kvm segel dom borde ju börja undra men försöka duger.

• rambo_johnson

Medlem
    6 november, 2003 vid 20:43

jupp typ det han sa, dom sa typ va kort den va, ja sa han…

• mackan

Medlem
    6 november, 2003 vid 22:04

Stämmer (nästan) Hugo.. Yes, det är båtförsäkring man måste ha. Ni som har tecknat småbåtsförsäkring och blivit tipsade om det av nån halvkass försäkringssnubbe kan förmodligen glömma ersättning när det händer ngt eftersom segelytan är större än 10 kvadrat. Hjälper knappt att ni säger till skaderegleraren att ni blivit rekommenderade småbåtsförsäkring av försäkringssäljaren.
    Var noga och kolla papperna i försäkringsbrevet. Viktigt att segelnummer är angivna till försäkringsbolaget, vilket maxbelop man värderar grejerna till och vid vilka situationer försäkringen gäller.

Jag har försäkrat mina grejer (2st X3 + SS-S136) för ett värde upp till 30 lax. Försäkringen täcker stöld, olycka (taggtråd…) och brand. Gött att ha stöldförsäkring så man kan lämna grejerna i bilen trots min patenterade silvertape-taklucka. Kolla med olika bolag. Har min försäkring hos LF Skåne (400:-/år, självrisk på 1200:-).

• mackan

Medlem
    6 november, 2003 vid 22:07

Ja dem tyckte att det va en jevligt liten båt, men vi kunde hoppa över diskussionen om trailer skull försäkras i sammband med båtförsäkringen laugh.gif

• rambo_johnson

Medlem
    6 november, 2003 vid 22:59

haha så fett asså, du får börja sälja försäkrnignar mackan där har du ett bra jobb! komemr du ner till ZA ella? ja stannar ev bara till feb

• cortex

Medlem
    7 november, 2003 vid 09:47

LF i Uppsala vägrade att försäkra mina prylar överhuvudtaget. Även som båtförsäkring. Grrrr! frown.gif
    Tror vi måste hitta en ”riktig” lösning på vårt problem och ha en skräddarsydd kitesurfing-försäkring.
    Jag ska försöka få över lite tid i helgen till att skicka in en ansökan om en ny gruppförsäkring. Vem vet, det kanske funkar…. smile.gif

/Kaj(Tech)

• mackan

Medlem
    8 november, 2003 vid 16:02

men det finns ju redan att fixa genom LF. Måste bara få tag i rätt man på rätt plats inom bolaget och sen se till att allt nödvändigt skrivs in i försäkringsbrevet. Har ni inte lika bra kontakteer som jag så kolla med olika försäkringssäljare tills ni hittar någon som kan hjälpa er.

Hugo: SouthAfrica känns ganska avlägset. Har dåligt med jobb (=pengar). Väntar nog att resa till slutet på januari/början på feb. Får jag inte ihop några stålar åker jag till fuerte och knegar där. Inte paradiset men helt ok place.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny insamling till förmån för trädkitarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.