Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny insamling till förmån för trädkitarna
- 
		Ny insamling till förmån för trädkitarnaanonym-anvandare svarade 21 år, 12 månader sedan 8 Medlemmar · 20 Svar
- 
Fattar inte detta snack om att det inte går att försäkra kiter.Jag har själv en vanlig villa/hem med allrisk det gäller för kiter p.g.a att den inte är fast monterad på t.ex en båt.Har själv användt min vid 2 tillfällen(den först en klassisk dum kackig nybörjar grej,den andra en sele som gick sönder )har aldrig varit några större problem,men de kastar ju inte direkt pengar efter en. 
 Peter  
- 
Tillbaka till försäkring! 
 En sak som kanske inte alla tänker på?
 Enligt mitt försäkringsombud kommer nog kitesurfing att jämnställas med fallskärmshoppning och då gäller enligt honom inte olycksfalls.för.Något att tänka på då man sitter där med 50% invaliitet.
 Peter
- 
Svar till: 
 Fattar inte detta snack om att det inte går att försäkra kiter.Jag har själv en vanlig villa/hem med allrisk det gäller för kiter p.g.a att den inte är fast monterad på t.ex en båt.Har själv användt min vid 2 tillfällen(den först en klassisk dum kackig nybörjar grej,den andra en sele som gick sönder )har aldrig varit några större problem,men de kastar ju inte direkt pengar efter en. 
 Peter [/ QUOTE ] ehhh vilket bolag???? 
- 
Svar till: 
 Svar till: 
 Peter [/ QUOTE ] ehhh vilket bolag???? [/ QUOTE ] 
 Trygg-Hansa.Det kan ju blivit ändringar på vad som gäller sedan juni men jag tvivlar.
 Peter
Logga in för att svara.