• ny kajtare

Publicerad av anonym-anvandare på 2 maj, 2003 vid 12:26

Hej!

jag är sugen på att kita, vindsurfar sedan tidigare men är lite sugen på att flyga lite. Så jag undrar, vad skall jag köpa? Köper helst begagnat, vad skall man tänka på?

Tacksam för alla svar! /Emil

anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ame

Medlem
    2 maj, 2003 vid 13:13

Du bör köpa en drake som är ungefär 10 m2 stor (projicerad). Om du väger runt 70-80kg. Jag har en Naish kite 11.5m2 ( 8.5 projicerad) och den behöver ca 7-13 m/s, så mycket blåser det ju sällan. Du bör köpa en stor bräda typ 160 cm, det är praktiskt att ha en twintip så att du slipper ändra på fotställningen när du ska åka åt olika håll. Åk aldrig ensam och lär dig grunderna av någon erfaren!

// AME

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2003 vid 13:20

gå en kurs och fråga din lärare. en 12a är nog lagom. 10 lite liten.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 maj, 2003 vid 16:32

Jag säljer en North Rhino 12 kvm bra skick och AHD Ttype 145 cm använd 1 vecka. Allt för 11500kr eller kite 7000kr och bräda 5500kr
    maila cim98cd6@m.lth.se

• kitesweden

Medlem
    2 maj, 2003 vid 17:20

Hör av dig till oss på Dacon så ska vi nog kunna fixa ihop nåt som passar dina behov.
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz
    info@dacon.biz

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2003 vid 10:26

Jag har en Naish Aero 12 (-02) som jag funderar på att sälja eftersom jag snart kommer att få min Aero II 12.

Kommer även att sälja min Naish TT 5’3″ (-02) om ett tag när jag fått mina nya brädor.

Aero 12:an är i kanonskick och använd ca 10 ggr. Inga skador eller reparationer. Den är dessutom personligen signerad av Robby Naish i Ljunghusen förra året. 🙂

Hade väl tänkt mig 5500 för kiten och 3000 för brädan.

Hör av dig till kaj@kajplatsen.nu om du är intresserad.

/Kaj

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.