Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny på Hisingen -vilka place gäller?

• Ny på Hisingen -vilka place gäller?

Publicerad av markram på 12 januari, 2003 vid 23:17

Min sambo och jag flyttar till Hisingen. Vi hyr ett halvt hus i lugnt område med parkering på tomt=surfprylar på takräcket!
    Nästa grej är att skaffa koll på vilka ställen som gäller för snabba ”efter-jobbet-surf”.
    Har ni tips för olika riktningar?

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • Knatte

Gäst
    13 januari, 2003 vid 05:41

Björlanda kile funkar bra från sydväst till nordväst. Vid nordliga och ostliga vindar bör Sillvik och Björköfjorden fungera bra. Öarna Hönö/Öckerö fungerar för de flesta vindriktningar också.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 januari, 2003 vid 10:49

Håller med. Blåser det på gränsen för att plana känns Björlandakile (fågelviken) ibland lite tveksamt. Småöarna tar en del vind. Blåser det mycket och helst NV är det perfekt.

Sillvik är öppet och härligt. Grymt på NO. Ren ost är inte lika bra. V går förstås.

Blåser det S eller SO så vet jag inget bra ställe på Hisingen. Fiskebäck funkar. Hovås är bra på ren SV.

Till Sillvik kommer du om du åker mot Lilleby och sedan svänger av mot Lillebybadet (finns även någon sorts camping där) och följer vägen tills den tar slut i en fin badvik. Övriga spots kan du hitta vägbeskrivning till på GWC´s hemsida: [url=”http://www.gbgwindsurfing.com.”]www.gbgwindsurfing.com.[/url]

Lycka till!

/Pulver

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny på Hisingen -vilka place gäller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.