Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny sele
- 
Testa ALLTID först av polare om möjligt och minst i affären med bom i linor!!!! Det är så himla personligt med vilken sele som passar!Jag har testat en massa selar men har aldrig kört något skönare än Naish Diamond (med eller utan dräkt). Jag gillar rörlighet och hatar om något sitter i vägen för t ex en ”grab” eller skaver. Jag trodde stenhårt att det bara var Naish pro och elite som var aktuella, men när jag testade samtliga Naish (inklusive Pat Love och Mystic Darkrider samt Firestarter) så var valet enkelt (är INTE sponsrad av Fahlén;-)): 
 http://www.naishkites.com/en/products/diamond.html
 Jag har den röda och den ser dessutom helt ok ut i verkligheten. På bild däremot ser ju ffa den blå ut som en ”trasa” tyvärr….vs pro och elite i alla fall.
 Lycka till med valet:-)
- 
the shit! faktiskt. 
 Skönaste selen jag haft! riktigt tight och sitter där den ska.
 Finns säkert många fina, testa innan bara om du kan! 
- 
Hoho. Den här ”lilla smidiga” saken finns ju också. Har dock inte hört nåt om hur den är att använda. Kan tänka mig att det är lite störigt om man har kiten rakt upp och selen glider upp lite… 
 http://www.naishkites.com/en/products/defender_harness.html 
- 
@xfel 458832 wrote: Hej, är ny på detta och letar efter en sele som helst ger lite skydd också. Har titta på combon sele/impact-väst men det verkar inte ge mer skydd på sidorna än bara en sele. Tittade på bilderna av Mystics DarkRider och den verkar ge skydd på sidorna men det stod också att den gav mindre rörelsefrihet. Någon som vet om det är mycket skillnad mellan Mystics selar och andra märken? De flesta märken verkar ju ha ganska liknande selar och att testa genom alla kan nog bli lite svårt så om det är någon som inte gillar att trilla på sidan och har hittat en bra sele så skulle jag gärna vilja ha råd. Samtidigt är jag på jakt efter en hjälm som inte trillar av när man dyker i. Så länge du håller till i vattnet så skulle jag tro att sidorna inte är lika utsatta som mage och rygg eftersom de inte är speciellt platta/stora. Dessutom bryter man säkert vattenytan lite med armen först i ett plask. Impact west är skönt ibland eftersom den ger flythjälp och värmer lite, men ger sämre rörlighet och kan vara förbannat irriterande eftersom de ofta glider uppåt på kroppen och är svåra att få ner på plats igen. Jag kör med (midje)sele north air styler + north impact west (för seat harness) och kan knappt nå till brädan, så det är inte nåt jag rekommenderar. 
Logga in för att svara.