Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny väderstation på Lillskärsudden, Sörmjöle?

• Ny väderstation på Lillskärsudden, Sörmjöle?

Publicerad av mbo på 4 april, 2010 vid 07:40

Hej.
    Det börjar rycka i surftarmen och jag tänkte bara kolla av intresset för att byta ut den ”väderstation” som sitter på Lillskär idag.

Stationen närmar sig 25-års strecket (jag var själv med när den köptes in) och numera är det bara vindhastigheten som registreras, det finns inga reservdelar att köpa och det är alltid struligt med det fasta abbonemanget där vissa betalar och andra inte…

Fråga:
    Jag hittade efter lite slösurfande på nätet en väderstation från Regito som verkar bra. Den drivs frist[nde med solceller, har ett GSM-modem för kontantkorts abbonemang och registrerar bl.a:

– Genomsnittlig vindhastighet i ett ställbart intervall (ex.vis över 10 minuter)
    – Vindrikting
    – Temperatur

http://www.regito.com/system/pdf_dokument/aeolus_se_53l.pdf

Intressant…

calle_b svarade 15 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • calle_b

Medlem
    5 april, 2010 vid 17:32

Jag tror faktiskt intresset är stort, och ett visst snack om just detta finns inom Kite-nissarna, Peter och Hengo mest gissar jag. Hade jag bott kvar längre än till maj hade jag varit på 🙂

• johan_m

Medlem
    5 april, 2010 vid 17:42

Hade oxå varit intresserad om jag bott kvar i Umeå, men tror precis som calle att intresset är rätt stort speciellt bland Kitarna.

Vart bär de av efter maj då Calle?

• calle_b

Medlem
    6 april, 2010 vid 06:44

MBO, Hengo finns här på konfen – släng upp tråden i Kite-forumet med, så kanske någon nappar 🙂

Johan. det blir Sveriges Hawaii igen : Gotland!

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny väderstation på Lillskärsudden, Sörmjöle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.