Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny vågbräda ifrån Naish!

• dirk_diggler

Medlem
    11 december, 2004 vid 13:47

går ju sönder på två åk + att dom e helt sladdriga

• patrikol

Medlem
    11 december, 2004 vid 13:52

Nu snackar du i nattmössan det är en av dom mest populära bommarna har hitentills inte träffat någon som provat den som inte gillat den skarpt.

Det är ju bara att lägga den sidan om vilken bomm som helst ifrån vilken tillverkare som helst den är helt klart den bästa och har fått lite oval form 05 vilket gör den ännu skönare så att du inte gillar den det är en sak men 95 % av kitevärlden tycker att den är ibland det bästa som finns.

Nej nu är du ute och cyklar på riktigt.

Ta reda på lite fakta innan du slänger ut åsikter om vad alla här på Steffo tycker alla tycker inte som du i allt tro mig.

• patrikol

Medlem
    11 december, 2004 vid 13:58

Du har tydligen aldrig varit i kontakt med en Naish bomm det är ganska uppenbart.

Måste undra en sak vad har Naish gjort emot dig eftersom du är en av dom få som envisas med att snacka skit om allt ifrån Naish och dessutom komma med helt uppenbart felaktiga uppgifter som helt enkelt är helt felaktiga.

Ta reda på fakta innan du slänger ur dig något.

Känner dom flesta av dom bästa kitearna i Sverige och har aldrig hört någon av dom säga något negativt om Naish bommar tvärt om är det många som tyckt att det är en av dom absolut bästa. Däremot är det svårt att göra bra bommar för många andra märkens kiteare kör med antingen Naish eller Cabrinhas bommar för att dom är bäst.

• skanepaul

Medlem
    11 december, 2004 vid 14:28

Nattmössan var det ja…

• samhansson

Medlem
    11 december, 2004 vid 14:36

DD är antagligen trött på allt ditt snack om naish. Jag e med aningen less på det, antar att det är fler än vi.

Vet inte riktigt vad jag vill komma med denna text. Du kanske skulle tagga ner lite med reklamen.

Inget illa ment

Mvh:Sam

• dirk_diggler

Medlem
    11 december, 2004 vid 14:57

det är ju bara att inse fakta, dom där depowerlinorna suger hästapung. dom inte bara går sönder stup i kvarten dom e grymt sladdriga också. vilka av sveriges bästa kitare tycker att naishbommen är en av dom bästa förrutom dom som kör naish? känns ju konstigt också när dom ända duktiga naishåkarna i sverige bojkottar märket. det finns ju i princip bara två bommar som jag ser det och det är SS och cabrinha.

• skanepaul

Medlem
    11 december, 2004 vid 15:08

Man är ju en aningen less på allt märkes snack…Mina Naish bommar har det aldrig varit några problem med, bytt depower tampen en gång, min första Naish bom från 2002 klippte jag själv original depower tampen mitt av för att använda bommen till annat. Förslitnings problem finns på alla märken vill jag hävda mer eller mindre, Naish knappast mer. Nån bojkott kan jag däremot inte uttala mig om. Bästa bommen just nu tycker jag är Cabrinha och en moddad Advance. Men inte för att dem inte kommer slitas upp utan av andra själ. Naish nya ser ju väldigt schysst ut också.

• patrikol

Medlem
    11 december, 2004 vid 16:26

Tja vad skall man säga du säger det mesta själv och dom flesta har genomskådat dig för längesedan En massa skitsnack bara skitsnack.

Depowerstrappen slits lite fortare än andra kanske har själv aldrig behövt byta någon men har kompisar som fått göra det kostar någon hundralapp och bytas på 5 min inget stort problem.

Jag är ganska säker på att du är en av dom få som inte tycker att Naish bommen är bra det vet dom flesta så därför verkar du bara löjlig.

Sladdriga nej inte det minsta.

Ibland dom tio bästa åkarna i Sverige är jag ganska säker på att det inte finns någon som inte tycker att Naish bommen är ibland dom skönaste.

Till skillnad från dig så snackar jag inte skit om andra märken.

Bojkotar Naish! Var får du allt ifrån sagornas värld eller?

Det värsta är ju att det kan finnas en och annan som tror på ditt skit snack även om dom flesta genomskådat dig vid det här laget.

• patrikol

Medlem
    11 december, 2004 vid 16:34

Inte mer snack om Naish än EH eller Wipika eller Slingshot.
    Jag svara bara på direkta felaktigheter och det är DD expert på. Nej än så länge är det bara ni två som klagat.
    Jag lägger in nyheter om alla märken så det stämmer inte i heller.

Jag tror personligen att allt skitsnacket om Naish just nu är gansak lätt genomskådat eftersom det är två tre personer som kommer med all negativ kritik hela tiden, oftast helt ogrundad eller direkt felaktig.

Lovar att dra ner på snacket om Naish men kan inte låta bli att svara på felaktigheter vilket DD har tagit patent på verkar det som.

• walle

Medlem
    11 december, 2004 vid 16:50

Svar till:

sen att dom inte lyckats göra en bra bom sen dom började e ju en annan sak.

[/ QUOTE ]
    Det e nog dags för dig att ta av skygglapparna nu… maken till trångsyntare och negativ person än du ”Dirk” finns inte!

Enligt dig e allt nytt skit, alla nya idéer skit, all annan kiteutrustning än den du själv använder skit…

Att du inte e trött på dig själv?

Att du ens orkar gå upp ur sängen på morronen med en så negativ inställning till livet, det måste va jobbigt!?

• anonym-anvandare

Medlem
    11 december, 2004 vid 16:55

jo men till kite…

• chili_con_arne

Medlem
    11 december, 2004 vid 17:01

Enda anledningen till att jag går upp är att jag tror att det står en naken snygg brud i duschen. Men det gör det aldrig. Men oddsen ökar ju för varje dag.

• patrikol

Medlem
    11 december, 2004 vid 17:04

Gött! Nej skit i den här tråden har tyvärr spårat ur för länge sedan.

• stebe

Medlem
    11 december, 2004 vid 17:27

Hur vida en bom ar bra eller inte ar val anda javligt subjectivt och som konfmaster ar det val inte speciellt lampligt att hanga ut en person och saga att han full med skit bara for att han inte rakar tycka samma som du. Sen ar det val ok att anklaga folk for att komma med felaktiga fakta vilket kanske DD gor jag vet ej.. men jag skulle garna vilja se den undersokningen som visar pa att 95% av kitevarlden skulle tycka att naish bomen ar ibland det basta som finns.

chilla

• hengo

Medlem
    11 december, 2004 vid 17:33

vad är det för speciellt med nasihbomen? Den är väl som de flesta bomar, lite sämre bara?

Har hört otroligt mycket skit om den, men ska bara tala för mig själv så. För det första är den tjockare på mitten (iaf tidigare modeller än -05), de kanske ändrat nu? Vilket iaf är totalt värdelöst, enligt mig iaf. Det leder till att man lätt halkar åt sidorna på bomen, speciellt efter höga HPs där man också iochmed formen lättare tappar bomen helt. Tycket även att de naishbomar jag testat känns väldigt sladdriga, men det kanske man vänjer sig vid?

tacka vet jag hockeytejpmoddad SS bar -03, de e grejer de

Sida 4 av 10

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications